Rádió zavar 4

Úgy látszik, ez a téma is kimeríthetetlen. Ezernyi dolog van ami zavarhat egy rádiót. Korábban írtam róla, hogy az autóskamera tápja mennyire zavarta az autórádiót. Ott akkor az a megoldás született, hogy egy másik dugasztáp vált be. Most újabb fejtörés elé érkeztem. Az új telefont navigációra tesztelném majd élesben. Ehhez nem ártana, ha használat közben tölteni tudnám a telefont. Megint a rádiót zavaró hatással találtam szembe magam, hiszen korábban megállapítottam, hogy nem maga az eszköz a zavarforrás, hanem a tápáramkör.
Délelőtt kipróbáltam egy 1 méteres USB kábellel a telefont. Leginkább arra voltam kíváncsi, hogy meddig is ér el az 1 méter. Nagyon karcsú, úgyhogy ez is megoldatlan maradt. Ráadásul a dugaszolóaljzat elosztó, amin van egy USB táp alzat, a telefont erre csatlakoztatva oly mértékben zavarta a rádiót, hogy teljesen kiütötte a Petőfit, pedig jó térerővel jön, hiszen az EOn és a többi RDS információ is rendben megérkezik a rádióhoz.
Na, mondom, szép kis próbák előtt állok, hogy egy zavarmentes tápforrást találjak a telefonnak. Valamikor vettem egy dugaszolóaljzatba dugható 2 USB portos tápegységet, de nem találtam meg. Találtam viszont egy USB kábelt, ami másfél méter. Hohó, ez már biztos elég lesz, elér ameddig kell. Kivittem hát hogy teszteljem. éppen átváltott a rádió a Petőfiről a Kossuthra, mert közlekedési információkat adtak. Ekkor dugtam be  a kábelt a telefonba, illetve a másik végét az elosztó USB portjára. Vártam, hogy eltűnjön a Kossuth, hiszen délelőtt a rövid kábellel annyira zavarta a rádiót, hogy hallgathatatlan lett. De síri csend, azazhogy semmi zavart nem hallottam a rádióból. Szépen ment a közlekedési információ. Mikor vége lett, a rádió visszaváltott a Petőfire. RDS információk a helyükön. Kihúzom a kábelt, visszadugom, az égvilágon semmi zavart nem hallok. Nocsak! Ugyanebből az aljzatból másik kábellel élvezhetetlen lett a rádió. Gyanítom, ha ezzel a kábellel kötöttem volna össze a kamerát ebből az USB aljzatból, akkor sem lett volna zavar. Csakhogy ez a kábel jóval vastagabb, merevebb mint a többi, meg a hossza miatt sem tudtam volna az elvezetés miatt alkalmazni.
Nostehát, akkor jelen felállás szerint a zavarforrás két részből áll. Egyrészt maga a tápegység bocsát ki zavarjelet, amit cserével lehet orvosolni, illetve maga a kábel sem mindegy. Az az érdekes, hogy a kamera esetén a kábel ugyanaz maradt, csak a tápegységet cserélgettem és így elviselhető szintre csökkent a zavar. Viszont az elosztó USB portja, ami az 1 méteres kábellel zavarta a rádiót, a másfél méteressel meg nem. Ez a hosszabb kábel USB 2.0-ás, valószínűleg ezért működik jól. Minden esetre érdekes. A lényeg, ha valakinek zavarja  a rádiót az autós kamera, vagy például a telefon, amit menet közbe tölt, akkor ha van USB aljzat a kocsiban, akkor USB 2.0-ás kábellel kösse össze az eszközzel. Jó eséllyel így megszűnik a zavar.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .