Folyik a mosógép

Az utóbbi időben szinte minden mosásnál előfordult, hogy némi víz állt a mosógép alatt. Ez nyilvánvalóan nem egészséges dolog, ezért orvoslást kíván. Elindítottam egy rövid programot, hogy lássam hol folyik a víz. Nem folyt sehol akárhogy is néztem. Visszaraktam a mosógép oldalát. Következő mosásnál megint állt a víz. Elgondolkodtam, mi lehetett a különbség a mosás és a vízzel való lögybölés között. A ruha! A teszt alkalmával nem volt benne ruha. Akkor a centrifugának van köze hozzá. Szemügyre vettem a mosószer adagoló és az üst közötti gumicsövet.

dsc01172

Az adagolónál levettem a bilincset. Magát a csövet nem tudtam kivenni az üstből, mert olyan kemény már, hogy nem lehet úgy összenyomni, hogy ki lehessen venni. A dob felől meg nem férek hozzá. Így aztán alaposan megnéztem. Törést nem találtam rajta. Viszont az öst becsatlakozásánál nagyon könnyen mozog.

dsc01174

dsc01173

Akkor itt van a kutya elásva. Mivel már nem rugalmas, centrifugázáskor a dob odacsapja a vizet a gumihoz. De mivel az nem tömít, ott szépen visszaszivárog és lecsepeg a gép aljába, onnan a víz a láb csavarjánál szépen a földre csepeg. Nem volt kis munka szétszedni a gépet.

dsc01175

Összerakni aztán még nehezebb volt. Egy kósza pillanat erejéig megfogalmazódott bennem, hogy ez lehet nem lesz többet összerakva. 🙂 Szűk helyek, éles peremek. Csupa prezúr lett a kezem. Végülis a hibát úgy hárítottam el, hogy ahol a gumi az üstbe csatlakozik, Gumiámmal alaposan bekentem.

dsc01176

dsc01177

A dob felőli oldalon nem fértem hozzá a cső másik végéhez. Elvileg így is vízzárónak kellett volna lennie. A mosószer beadagolásakor azért nem folyik, mert a cső vége belül van az üstön. Így a vizet szépen bevezeti. Mosáskor sincs baj, mert addig nem csapódik fel. De centrifugázáskor bizony mindenhova fröccsen a víz. Aztán majdnem éjfélkor jutott eszembe, hogy a dob ajtaját kinyitva, azon fordítva egy kicsit  acső felé, a dob betöltő nyílásánál belülről is be tudom kenni a cső peremét ahol az üsttel találkozik. A kenés remekül sikerült. Ma volt egy normál mosás, nem folyik sehol. A gép egyébként 1995-ben készült, az elektromos szerelvényeknél találtam egy címkét amin ez a dátum szerepel. A gép összerakása már nehezebb volt, mert a tetőt az üsttel összekötő gumit az üstnél egy erős végtelenített rugó rögzíti. Hasonlóképpen mint a szimering belsejében az a kis fém rugó. A fedélről le kellett venni a gumit, amit először az üsthöz kellett rögzíteni a  rugóval. Utána visszatenni a helyére a keretet, a gumit szépen eligazgatni, majd a betétet rátenni. Utána lehetett a betétet a kerethez visszacsavarozni, a gumi peremet eligazítani. Szóval nem volt egy egyszerű feladat, de legközelebb már könnyebben menne. De remélem nem kell szétszedni egyhamar.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

