Suzuki Wagon R+ és Ignis hűtőrendszerének légtelenítése

Tulajdonképpen nem is kellene ide írnom semmit, mivel külön légtelenítést nem igényel. A lényeg csupán annyi, hogy a hűtőrendszer teljesen, a kiegyenlítő tartály félig formán fel legyen töltve a megfelelő minőségű és mennyiségű fagyálló hűtőfolyadékkal. Feltöltés után a hűtősapkát lezárjuk. Motort beindítjuk és üzemmeleg állapotra melegítjük. Ezzel az esetleg bent lévő levegőbuborékok eltávoznak. A rendszer lehűlésekor a tartályba kinyomott hűtőfolyadék a hűtősapka speciális kialakítású szelepén visszaáramlik a hűtőbe.

A fagyálló cseréhez annyit, hogy a hűtő alján lévő leeresztő csapon keresztül csak körülbelül a fele mennyiség fog lefolyni. Leeresztőt elzárni, ioncserélt vízzel feltölteni a rendszert. Közel üzemmeleg állapotig melegíteni az autót, hogy a termosztát kinyisson. Kicsi hűlés után leengedni a hűtűfolyadékot. Ezt addig ismételgetni, míg a leeresztett víz már nem színes  a fagyállótól. Végül a tömény fagyállót betölteni a rendszerbe, hiszen a víz már bent van. Ha van fagyálló fokoló, akkor ügyeskedéssel -30-35 °C-osra állítsuk be  a folyadékot. A kiegyenlítő tartályban is fagyálló keveréke legyen, ne sima víz! Nincs aktív folyadékáramlás a kiegyenlítő tartályban mint egyes típusoknál. Mindössze a rendszerben lévő folyadék hőtágulásakor keletkező többlet folyadék kerül a tartályba, illetve lehűléskor annyi kerül vissza.

Reklámok

Egy hozzászólás to “Suzuki Wagon R+ és Ignis hűtőrendszerének légtelenítése”

  1. Gabor Pauk Says:

    Kedves Landsmann,
    Egy öreg telefon használatba állításához keresek szakértőt, ha foglalkozik ilyesmivel vagy tud ajánlani egyet, kérem legyen segítségemre. Előre is köszönöm visszajelzését, üdvözlettel, Pauk Gábor


Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: