Straus fűkasza

A blogom legnépszerűbb bejegyzése, a “Szopni akarsz? Vegyél Straus fűkaszát!” bejegyzás. Az elmúlt pár év alatt szereztem némi tapasztalatot a problémával kapcsolatban. A legnagyobb hibát akkor követtem el és velem együtt még igen sokan, hogy megvettem ezt az ipari hulladékot. A neten egyik helyen nemes egyszerűséggel csak így nevezték ezt a gépet. Pénz beszél, kutya ugat, így aztán túl sok választási lehetőségem nekem sem volt. Anyagi keretből erre a géptre futotta, mint ahogy látom, igen sokaknak is.
Tulajdonképpen a géppel egy probléma van, de a hibaelhárítás többféle, fontos tudni konkrétan mi a probléma. Leginkább az a gond, hogy (megvettük ezt a szart. 🙂 ) nem lehet beindítani a gépet. Van hogy hidegen, van hogy melegen sem lehet. Az egész probléma forrása a porlasztónak nevezett szerkezet tűszelepének felakadása. A tűszelep kétféle módon tud felakadni. Teljesen nyitott állapotban, vagy teljesen zárt állapotban. Fontos felismerni melyik állapottal van dolgunk, mert az indítás mikéntje mindkét esetben más. Legkönnyebb abból felismerni, hogyan állt le a gép. Ha nagy fordulaton megy, de alapjára nincs, vagy a gázt kicsit visszaengedve leáll a motor, akkor nyitott állapotban ragadt be a tűszelep. Ilyenkor ha indítgatjuk, a légszűrőnél a benzin szivárogni kezd egy idő után.
Beindítás módja: Teljes gázt adunk és úgy indítjuk. Elsőre nem biztos hogy beindul, de többszöri próbálkozásra igen. Ehhez a művelethez célszerű két személy. Egyik teljes gázt ad folyamatosan, a másik pedig indít. Ha egyedül vagyunk, akkor esetleg a gázt reteszelhetjük a fogantyúra húzott vastagabb befőttes gumival. Kis gyakorlással egyedül is tudunk teljes gázt adni és közben indítani. Én már annyit kínlódtam a géppel, hogy erre is rájöttem hogy csináljam. Ha beindult, fontos, ne engedjük vissza a gázt, mert le fog állni. Lehet kicsit nehezen kapja el a fordulatot és nagyon füstölni fog. Ez főleg akkor szokott így lenni, ha túl sok a sikertelen indítás és nem húztunk teljes gázt. Teljes gázzal nyugodtan folytathatjuk a munkát. Egy idő után a tűszelep újra mozogni fog és lesz alapjáratunk is. Persze, majd alkalom adtán újra leáll. Fontos, hogy figyeljük a gép minden rezdülését. Ha azt tapasztaljuk, hogy az alapjárat lecsökken, esetleg nincs, akkor ismét fel van akadva, de nem teljesen. Teljes gázzal üzemeltessük.
Másik probléma, ha teljes gázt adva is leáll a motor. Ezt megelőzi az, hogy változatlan gázadás mellett, vagy teljes gázon sokkal nagyobb a fordulatszám mint szokott lenni. De akár hullámzani is tud a gép fordulata változatlan gázkar állása mellett. A majdnem leállás és a teljes fordulatszám között ingadozva. Aztán ennek is leállás a vége. Na, ilyenkor a túszelep zárt állásban marad. Nem kap üzemanyagot a motor és amiatt áll le. Ilyenkor nincs más lehetőség, gyertyát kivenni, körülbelül 1 ccm keverék benzint bejuttatni a hengerbe. Gyertyát vissza, majd mint az előző esetben teljes gázt húzva indítani. Lehet hogy felpörög a motor és újra leáll. De ezt a módszert kell ismételni míg teljes gázon folyamatosan nem megy.
Ha nem tudjuk eldönteni a fentiek alapján sem hogy miért állt le a gép, akkor vegyük ki a gyertyát. Nyitva felakadt tűszelep esetén nedves, túlságosan nedves a gyertya, tulajdonképpen lucskos a benzintől. Zárt állásban beragdt tűszelep esetán pedig teljesen száraz.
Sajnos sok értelme nincs szétszedni a porlasztót, mert azon nem látszik a felakadás oka. Ott mozgatva a tűszelepet szépen mozog. Nekem lassan már a sztétszedéstől megy tönkre. Van eset, mikor teljesen normálisan működik fűnyírás közben. Máskor meg kínlódni kell. Valószínűleg hőtágulással összefüggésben állhat a tűszelep felakadása, mert sosem indítás után jön elő a hiba, hanem mikor már vagy 20-30 perce használom. De akkor is előjön, ha leállítom tankolni. Beindítani már nem sikerül. Itt is mindkét állásban történő felakadás előfordul. A zárt állásút arról is felismerhetjük a gyertya kivétele nélkül, hogy indításkor furcsa, rendellenes lemez hang hallható. Ilyenkor gyertyát ki és beöntést neki. Ha a légszűrőnél folyik a benzin, vagy intenzíven érzik a benzin szaga, akkor nyitva akadt fel a tűszelep. Teljes gázt adva indítsuk.
Most összefoglaltam az általam tapasztalt motorikus problémát. Nem tértem ki arra, hogy az egész berántó szerkezet is széthullott már, másik alkalommal meg össze is olvadt az egész szerkezet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: