A VOIP technológia csodája

Immáron évek óta használom az Ephone telefon szolgáltatását. De először is pár szóban, hogy mi is az a VOIP. Voice over IP, magyarul talán úgy fordíthatnánk, hang internet protokollon keresztül. Ez egy telefon szolgáltatás hagyományos telefonvezeték nélkül. A vezetéket maga az internet biztosítja. Tehát ahol van internet, ott használható a technológia. Mindössze néhány 10 kbit sávszélességet használ, tehát kis sebességű interneten is gond nélkül használható. Némi hardver igény azért van. Mindenképpen kell egy router ami az internethez csatlakozik.
Ehhez a routerhez közvetlenül használhatunk IP telefont. Ebben a készülékben kell a megfelelő paramétereket beállítani a telefon előfizetés használatához.
Másik lehetőség a routerhez egy úgynevezett ATA (Analóg Telefon Adapter) egységet csatlakoztatunk. Ebből is nagyon sokféle van. Talán a legismertebb a Linksys PAP2T. Ez az eszköz két, egymástól független telefonvonalat tud nekünk biztosítani. Ehhez az ATA egységhez a hagyományos analóg vezetékes telefont tudjuk csatlakoztatni. Innen már úgy működik mint a jól megszokott hagyományos vezetékes telefon.
Harmadik lehetőség, hogy az android alapú mobileszközre egy VOIP klinst telepítünk, majd azt a megfelelő paraméterekkel beállítjuk. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy wifin, vagy mobilinterneten jön az internet a telefonig. Én a CSipSimple nevű programot használom. Régebben is ezt használtam a korábbi telefonomhoz és a mostanihoz is. Egyszerű a beállítása és gyakorlatilag korlátlan számú telefon vonalat tudunk beállítani hozzá. Próbálkoztam más programokkal is, de mindegyiknek volt valami hiányossága.
Némi technikai probléma azért itt is adüódott, méghozzá az, hogy bejövő híváskor a vezetékes és a mobil telefon nem csörgött egyszerre. Korábban a Neophoneál ez simán működött. Ma felhívtam az Ephone-t és elmondtam mi a problémám. A műszaki szakember pillanatok alatt elmondta milyen beállításokat változtassak meg a VOIP adapterben. 2-3 perc alatt készen is lettünk. Ezúton is köszönöm a technikus gyors és szakszerű segítségét! Most már egy időben csörög minden egy bejövő hívásnál. Eddig mindig csak az egyik volt aktív. Vagy a mobil, vagy  a vezetékes. Sőt mi több, a másik, nem aktív telefont ki is lökte a hálózatról az aktív.
Ami még esetleg fontos lehet, mivel ezek teljesen digitális telefon vonalak, egy időben több hívást is képesek kezelni. Nem úgy van mint a régi vezetékes telefonoknál, hogy ha éppen aktív beszélgetés volt folyamatban, akkor az új hívónak csak a foglalt jelzés jutott. Ha például beállítunk 6 egyidejű hívási lehetőséget, az azt jelenti, hogy ugyanazon a számon 6 db hívást tudunk kezelni. Ez tovább bontható, hogy például 3 kimenő és 3 bejövő hívásunk legyen. Itt gyakorlatilag csak a rendelkezésünkre álló hardver eszközök száma határozza meg, hogy mennyi hívást tudunk kezelni azonos időben. Például a családban van 2 db Androidos okostelefon. Mindkettőre konfigurálva az ugyanazon számhoz tartozó beállítások, akkor míg az egyik telefonon beszélgetnek, a másikról ugyanúgy indítható hívás, vagy ha második bejövő hívás érkezik, akkor nem foglalt lesz, hanem a másik készülék kicsöng.
Ehhez a szolgáltatáshoz a svájci székhelyű Ephone telefon szolgáltatót választottam. Van magyarországi képviseletük. Magas színvonalú tudással rendelkező műszaki szakemberek biztosítják a szolgáltatás magas színvonalát fenntartani. Előfizetők részére gyors és pontos műszaki segítséget tudnak nyújtani.
A szolgáltatás igénybevételéhez választható a földrajzi körzetszám, illetve az úgynevezett nomadikus 21-es körzetszám is. Számhasználati díj havonta 99 Ft. Hálózaton belül ingyenesek a hívások, vezetékes irányba valamivel több mint 5 Ft percenként, másodperc alapon számlázva. A szolgáltatás amolyan feltöltős rendszerű, banki átutalással, bankkártyás vásárlással lehet az egyenleget feltölteni. Az egyenleg rugalmas, bármilyen összegű lehet, a lényeg, hogy kerek 1000 Ft-ra végződjön az összeg. Ami még fontos, a számhordozás is lehetséges. tehát ha van valakinek egy meglévő vezetékes száma mondjuk a Telekomnál, akkor a szám megtartásával áttérhet az új szolgáltatóhoz. Én is így használom az egyik számot, amit a Kalásznettől hoztam át. Most nem tudom van-e ilyen akció, de annak idején úgy volt, ha 10000 Ft-ot töltöttem a számra, akkor az egyszeri számhordozási díjat elengedték. Az olyan 5000 Ft körül lett volna. Még egy dolog ami fontos lehet ha valaki nem csak egy számot akar regisztrálni. Ha ugyanahhoz az ügyfélszámhoz rendel több telefonszámot, akkor nem kell külön-külön számonként egyenleget feltölteni, hanem a közös egyenlegből vonódik le az összes szám perc és havi díja (99 Ft) . Az egyenlegnek nincs lejárati ideje. 🙂 Én évekkel ezelőtt töltöttem a 10000 Ft-ot és még több mint 4000 az egyenlegem.
Hívásrészletezés van, de nem csak a kimenő, hanem a bejövő számokról is. Sőt, még az is ott van, hogy sikeres, vagy sikertelen volt a hívás. Röviden, én bárkinek szívesen tudom ajánlani az Ephone-t, az elmúlt évek alatt nem emlékszek hogy lett volna hosszabb műszaki leállás. Szerintem éves szinte pár percben lehet mérni azt az időt, amikor valami miatt nem volt használható. De lehet az is inkább az internet szolgáltatás kiesése rovására írható.
Az Ephone szolgáltatására itt lehet regisztrálni: https://www.ephone.ch/hu/registration?refCode=816CFA
Az alap szolgáltatáson kívül igénybe lehet venni faxot, alközponti szolgáltatást, szövegbemondós menürendszert is.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt kedveli: