Tervezett elavulás 4

Úgy látom, ez a téma is kimeríthetetlen. Sok sok évvel ezelőtt írtam ezt:

https://landsmann.wordpress.com/2009/05/16/nyomtato-kampec/

Ez arról szólt, hogy az Epson nyomtató megadta magát. Nem lehetett vele tovább nyomtatni, újat kellett venni. Ő lenne az:

Azóta is, immár 8 éve a padláson ázott, fázott, porosodott. Nem dobtam ki. Úgy voltam vele, “majd jó lesz valamire” Ööö, mint tudjuk, ez a mondás általában azt jelenti, soha a büdös életben nem lesz rá szükség. No mindegy. Felbuzdulva az előző Tervezett elavulás 3 című írásom alapján, amikor is egy szintén tervezett elavulás álozatává vált nyomtatót hoztam vissza a sírból, úgy gondoltam, egy próbát megér. Vastagon állt rajta a por, hiszen a padláson letakaratlanul állt. Megtakarítottam, majd a számítógéppel összekötöttem, hogy keressek hozzá programot. Sajnos nem találtam. Találtam viszont leírást a manuális resethez, ami nem működött. Több helyen is ugyanazt a módszert írták, de mégsem működött. Vagy a leírás nem volt pontos, vagy a fordítás miatt nem úgy csináltam ahogy kellett volna, míg egy olasz nyelvű leírást találtam. Azt fordítottam magyarra. Ekkor már kecsegtetőbb volt a leírás, ugyanis egy picit más volt, másik gombot kellett nyomni több mint 10 másodpercig. Ahogy ez megtörtént, azonnal életre kelt a nyomtató. Szoftveresen tehát oké, de vajon a fejek mennyire sínylették meg az elmúlt majd egy évtizedet? Ennyi idő alatt a festék beleszárad. Alkohol és fecskendő elő és a kivett patronok helyén alkoholt juttattam a fejekbe. Jó jel volt, hogy ment bele alkohol, tehát valahol ki is kellett jönnie. Miután a beöntés megtörtént, a kivett festékpatronokat is megtöltöttem alkohollal. Beszerelés után jöhetett a tesztábra nyomtatás. Már az elsőnél is látszott, nem reménytelen a helyzet. A negyedik fejtisztítás így festett:

MÉg néhány tisztítás és a színes az szinte tökéletes lett. Sajnálatos módon a fekete inkább romlott, jószerével a nyomat fele hiányzik. Színenkénti és keveréssel előállított színek nyomtatása így néz ki:

Egyelőre még az alkohollal megtöltött patronok vannak benne. Viszont találtam egy bontatlan színes patront. 🙂 Feketét nem, így a későbbiekben ha az alkohol kiürül, azt a patront fogom megtölteni festékkel, mivelhogy fekete festékem van korábbról. Nyilván fog még itt a helyzet javulni, legalábbis remélem.
Végül itt egy kis film a youtuberól, hogy mi is az a tervezett elavulás. Nos, ez:

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

