Ludwig sírja

Ez jutott eszembe mikor kicsit távolabbról megnéztem az ásást az udvar közepén.

Tudjátok, a Barátok köztben Ludwig Ágnest és Lisát ki akarta végezni, ehhez markolóval megásta  a sírgödröket egy ipari létesítmény mellett.
Természetesen én nem akartam eltemetni senkit az udvar közepén. Kicsi is lett volna hozzá a kiásott gödör. 🙂  Csőtörés esete forgott fent. Péntek este vettem észre, hogy az udvar közepén tocsog a víz. Nem volt kérdés, hogy csőtörés, hiszen eső nem volt és 2 órával korábban még nem állt a víz a talaj felszínén. A vízórában forgó kis fogaskerék egyértelművé tette a tényállást. Az egész család gyorsan megfürdött, vizet vételeztünk, majd lezártam a vizet a mérőnél. Másnap egész napos vendégségben voltunk, így nem fogtunk hozzá a hiba elhárításához. Ma reggel kezdtünk hozzá. Két eshetőségre gondoltam. Vagy a 6 méter hosszú vastagfalú PVC nyomócsöveket összekötő karmantyú, vagy a csőről való leágazásnál lévő fém idomok közül adhatta meg magát valamelyik. Hogy kizárjam a toldási hibát, kimértem a mérőtől 12 métert. Ennyi két cső hossza. A víztócsa 3 méterrel odébb volt, így kizárható volt karmantyú kilyukadása. Mivel a csövet is mi fektettük le, tudtuk, hogy az az udvar közepén vezet. Megnéztem a vízfolt két szélét, azt megközepeltem, majd az udvar középső részét jelöltem ki, mint ásási pontot, mivel ott kellene lennie a vízfolyásnak. Némi ásás után elértük a szennyvízcsövet, ami szintén ott húzódik, csak nem olyan mélyen. Tovább ásva meg is lett a cső a leágazással. A behatárolás tökéletes volt.

Tovább kellett szélesíteni a gödröt, hogy a munkálatokhoz jobban hozzá lehessen férni. A várakozással ellentétben nem a fém idomok adták meg magukat, hanem a bejövő cső vége, közvetlenül ott, ahol becsatlakozik a hollanderbe. Hamar megszületett a döntés hogyan is kellene ezta  hibát javítani. A hibás részt kivágni,

a kilógó csövek végére KPE idommal csatlakozni. A T elágazást is KPE T idommal megoldani. Annyi nehézség adódott, hogy a KPE T idom egyik csatlakozásánál hiányzott a gumi tömítés. Kerestünk, de nem találtunk olyan méretűt. Más típusból találtunk egyet, de nem volt tökéletes  a zárás, intenzíven folyt a víz. Hoztam egy KPE idomot, hogy annak a tömítését használjam fel. Az elv jó, csak a bökkenő az volt, hogy a T idom belső része egy picit szűkebb, a behelyezett tömítésbe a cső nem ment bele, hanem begyűrte. No akkor a cső végét egy kicsit leköszörülni, hogy kúpos legyen és úgy vissza a helyére. Így már könnyedén a helyére csúszott.

Ezek után már nem volt csepegés sem, így aztán jöhetett a betemetés. Mivel az udvar közepén van, és autóval ki-be kell járni, mindenképpen vissza kellett temetni a vízműves szakember megérkezéséig. Az elfolyt vizet nyilvánvalóan fizetni kell, de kértük az enyészetbe lett víz csatornadíjának törlését.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

