Elöregedett

Korábban mutattam már ezt a videót:

Akkor az volt az apropója, hogy 2011-ben is még az 1996-ban lejárt szavatosságú Duracell elem volt benne, ami még működött. Jelentem, az elem még mindig megvan így 6 évvel később is és még mindig üzemel. De most nem ez az írásom tárgya. Csupán a készülék típusa miatt tettem be ezt a videót. Az utóbbi időben a mélyhang sugárzó eléggé recsegősen szólt. Szétszedtem a készüléket. Úgy gondoltam, valami egyszerű rezonanciás probléma lehet. De nem. Maga a hangszóró membránszéle rohadt el az elmúlt 25 év alatt. Ilyen hangszórót szerezni nyilván nem egyszerű. De talán van mód a javítására, így aztán kioperáltam a beteg testrészt. Nem volt egyszerű, mert szinte teljesen szét kellett szedni a készüléket. A csavarok eltávolítása után először

a magnó részt kellett kivenni:

Utána jöhetett maga az elektromos panel:

Csak ez után fértem hozzá a rezonátor ház csavarjaihoz:

Miután ezt is kivettem a helyéről, a házat megfordítva  a hangszóró állt velem szemben a szakadt membárnszéllel:

Csavarok eltávolítása után kiforrasztás:

Íme a beteg testrész:

Jól látszik,  a kiszerelés alatt is hullott ki a membrán széléből. A készüléket nem szereltem össze, hiszen a hangszóró beszereléséhez újra darabokra kellene szedni. A készülékházat és a panelt nagyjából a helyére tettem. A magnó részt és a csavarokat bezacskóztam, gondosan elraktam.
Ebből is látszik, ha valami nincs használva, attól még ugyanúgy tönkre mehet. A másik két hangszóró még állja a sarat. Azoknak nem gumiból vannak a szélei, hanem talán vászonból ahogy néztem, így azokat nem kell javítani vagy cserélni.Remélem javítás után legalább újabb 25 évet fog szolgálni. 🙂

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

