Végső megoldás: Straus fűkasza

Talán már tényleg az utolsót írom eme remekműről. Most pillanatnyilag úgy tűnik több mint két és fél év szenvedés után talán kezd “normálisan” működni a gép. Ettől még természetesen egy ipari hulladéknak tartom. De nézzük mi is állt a nehezen indíthatóság mögött.
Először is a porlasztóval voltak bajok. Gyárilag eleve nem volt jól beszabályozva, ki sem pörgött megfelelő módon. Aztán üzemmeleg állapotban rendszeresen felakadt a tűszelep. Eleinte nyitott, későbbiekben már zárt állapotban is. A megoldás a porlasztó cseréje lett. Az újnak ugyan nem akadt fel a tűszelepe, de indítani még mindig művészet volt. De legalább ha beindult, többé-kevésbé normálisan ment. Igaz, voltak ingadozások a járását illetően. Többen javasolták a szimeringek cseréjét. Ezt megtettem, ennek ellenére továbbra sem lehetett beindítani. Egyszerűen nem kapott üzemanyagot, a gyertya száraz volt. Közben üzemanyag csövet is cseréltem, mert az átvezetésnél szétfeslett. Ettől még nem javult meg. Több hibát is javítottam, de közben én is csináltam egyet, amit csak később vettem észre. Mikor raktam össze a gépet, az utolsó csavarnak egy hosszabb méretű maradt. Ezzel rögzítettem a légszűrő házat. Mivel ez túl hosszú volt,. kissé eldeformálta a hidegindító csappantyút, aminek az lett az eredménye, hogy nem csak a csappantyún található apró furaton kapott levegőt a motor, hanem a csappantyú mellett is. Így aztán nem volt elég dús a keverék a beinduláshoz. Mikor ezt megtaláltam, a csappantyú hajlítgatásával beállítottam úgy, hogy viszonylag jól zárjon. Na, azóta be tudom indítani  a gépet, nem kell üzemanyagot befecskendezni. Még a gyújtáskábel van eltörve, ami miatt a leállítás nem lehetséges a kapcsolóval, de majd alkalom adtán újra forrasztom. Egyszer már megtettem, de egy fűnyírást nem bírt ki, újra eltört a vezeték. Olyan apróságokon már fel sem akadtam, hogy a gázkar eltört. Egyszerűen megragasztottam. Korábban írtam is már itt róla, még fotót is tettem fel a megragasztott alkatrészről. Az azóta is bírja.
Szóval amit érdemes átnézni és megcsinálni: Szimering csere, üzemanyag cső csere, valamint megnézni, hogy a kis csappantyú nem deformálódott-e el a légszűrő ház alatt. Ha az nem zár rendesen, kínkeserves a gép beindítása. Berántó szerkezet már másik van rajta. Először a belső részt rögzítő csavar kilazult és picit megolvadtak a műanyag alkatrészek. Egy fél évvel később az egész berántó szerkezet összeolvadt, ekkor már menthetetlen volt, cserélni kellett az egészet.
Most egyelőre jól működik, remélem komolyabb problémák nem lesznek vele. Ja, a sok indítgatástól, rángatástól kikopott az üzemanyagtank alja és ott enyhén csepeg a benzin. 🙂 De én nem veszek rá másik tankot. Fűnyírás után visszaöntöm a kannába a benzint és akkor nem csepeg el a drága nedű. 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: