Renault hiba

Tudom, semmi nem tart örökké, manapság meg már főleg nem úgy gyártanak valamit hogy az az idők végezetéig kitartson. A képen látható Clio ajtónyitó kallantyú már bontóban vásárolt, de akkor is repedt volt. Mára viszont már két darabra tört.

Reménytelen a bontóban használhatóbbat találni, mert tavaly is csak ez volt, meg még töröttebb. Mondjuk akkor nem volt így eltörve. Szóval ezt kellett egyesíteni, hogy használható legyen. Természetesen nem igazán tudok olyan ragasztóról amivel ezt meg is lehetne ragasztani úgy, hogy használható legyen. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a rendszerben van egy rugó, ami feszíti az anyagot, ráadásul ott éppen hiányzik is az anyag, mert már kitört. Nem is gondolkodtam egyéb ragasztóban, csak a pillanatragasztó, szódabikarbóna kombóban. Többször is jó szolgálatot tett már. Most is ebben bíztam. Először a két felet illesztettem össze, simán ragasztóval rögzítettem, hogy ne hulljon szét a kezemben mikor a tényleges ragasztási folyamatba kezdek. A művelet után így nézett ki:

Jól látszik a jobb felső sarok hiányzik. Pont ezt a részt nyomja a rugó, szóval erre rá kell dolgozni. Természetesen a ragasztási felületen egy kicsit megdörzsöltem csiszolóvászonnal, hogy érdesebb legyen a felület. Szerencse, hogy maga a műanyag olyan típusú, amit remekül fog a pillanatragasztó.
A “lyuk” lefedése természetesen önmagában nem lehetséges a pillanatragasztó/szódabikarbóna párossal, ahhoz túl nagy  a rés. Ezért aztán gáz öngyújtó szelep melletti sarkából vágtam ki egy kis darabot és azt ragasztottam a résre. Először azt is simán pillanatragasztóval rögzítettem, majd következett a több rétegű pillanatragasztó és szódabikarbóna felvitele.

Belülről a mélyedést az előbb említett kombinációval több rétegben feltöltöttem. Mivel a kombináció azonnal megköt és szinte cement keménységű, azonnal lehet csiszolni, reszelni. Gravírozóval elkészítettem a rugó helyét a felvitt anyagban, majd összeillesztettem a mechanikus elemeket.

Ezután jöhetett a terheléses próba:

A szerkezet tökéletesen működik és mehetett vissza az autóba. Mivel a pillanatragasztó azonnal megköt (szó szerint, 1-2 másodperc alatt) amint érintkezik a szódabikarbónával, száradási időre várni nem szükséges. Nyilván a kémiai kötés végleges erőssége egy picit később következik be,  de szinte azonnal teljes terheléssel igénybe vehető a megragasztott tárgy.

Az olyan műanyagokat, amiket egyébként sem fog a pillanatragasztó, azt ezzel a módszerrel sem lehet megragasztani. De ami ragasztható és van kellő felület hozzá, ezzel a módszerrel bivaly erős ragasztást tudunk elérni.
Korábban már ragasztottam néhány eszközt, íme itt van a videó róla, hogy mi a ragasztás menete:

Vélemény, hozzászólás?

