Egérfogás

Egy ideje látom, hogy a garázsban hungarocell darabkák potyognak a  mennyezeti hőszigetelő táblából. Egyértelmű, hogy egér van fent. Hallottam is a motoszkálás, rágást. Tegnap este a garázs oldalához támasztottam a létrát, hogy a garázs tetejét lássam. Az egér ott lapult a hungarocel és a hullámlemez tető között. A tetőre rácsapva elspurizott a rágcsáló. Ma délelőtt megint intenzíven rágott a féreg, meg láttam is ahogy a hőszigetelő táblákon mászkál. Leszedtem az egyik táblát, az egér a tábla végén kukucskált lefelé. Alig szemtelen. Na, kocsival kiálltam, és egyesével a négy macskát behoztam.

Alig tudtam őket bent tartani, annyira menekültek volna kifelé. Végül az egyik kifeszegette az ajtót, a többi meg kisurrant utána. Na, akkor más módszerre van szükség. Két kis deszka darabot ragasztottam melegragasztóval az oldalsó gerendához.
dsc01138

dsc01140

Erre tettem fel az egérfogókat. A kocsival visszaálltam. Míg az ipari hulladék fűkaszát bütyköltem, (lásd előző bejegyzést) a fogók várták áldozatukat. Néha benéztem a garázsba hogy áll az egérfogás. Egyik alkalommal ahogy bementem, látom, az egyik fogó nincs fent. Beesett a kocsi alá. Egy kövér egér pedig az összetekert szőnyeg tetején kuporog és mintha a szőnyeget rágná. Az egérfogón vérnyom volt, tehát az áldozat kapott egy jó kis koppintást. Először seprűvel akartam lecsapni, de elhessegettem az ötletet, mert elszaladhat. Ekkor megint a macskák jutottak eszembe. Felkaptam az elsőt ami a kezem ügyébe akadt és bevittem a garázsba. Amennyire csak lehetett, közel vittem az egérhez. Az nem látott minket, mert háttal volt. A macska nézte érdeklődve, de nem nagyon mutatott lelkesedést az iránt, hogy potenciális áldozatot mutatok neki. Egy ideig ült és bámulta 20 centiről, majd fogta magát és felugrott, irány az ajtó felé. Hinnye, az anyád jóistenit, hát milyen macska vagy te? Mivel van még választék, elkaptam a következő velem szembe jövőt. Először a kocsi alatt az ajtóhoz iramodott, majd újfent az egér közelébe vittem, amennyire csak lehetett. Ekkor már észre vette. Pár pillanatig nézte, majd lecsapott rá. Jó kövér egér volt. Lehet hamarosan megfialt volna. Macskót kiengedtem az udvarra. Ekkor már a testvérei is utána mentek, ott lebzseltek. Az is, amelyik előzőleg lelécelt. Egy ideig még eljátszadozott az egérrel, majd a kegyelemdöfést megadta neki. Lehet amúgy is eldöglött volna, mert a szőnyegen, ahol kuporgott, ott is volt egy kés vérnyom. A hungarocel táblán szépen látszik az egér áldásos munkája:

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

