CB81MM

Egy ügy kapcsán előkerestem a CB81MM típusú telefont. Míg kutakodtam, akkor jöttem rá, hogy nekem ebből kettő darab van. 🙂 Azt tudtam, hogy a redial funkció nem működik rajta. Nemes egyszerűséggel ezt a lehetőséget a #, vagy inkább egy kis négyzettel jelzett gombra testálták. A * viszont tényleg nem csinál semmit. Szóval szétszedtem a hívóművet. Mechanikus problémát kerestem, mert nem tartottam valószínűnek, hogy a hívómű elektronika lenne hibás. Szétkaptam a hívóművet. Valamikor valamilyem mocskos, koszos lé folyhatott bele. Mintha padláson lett volna és az esővíz, vagy hólé ráfolyt volna. Elég érdekesen van megoldva a kapcsolás. Mikor a gombot lenyomjuk, két kis fém lemezt, ami igen rugalmas, szétnyom a gomb és a lemezke érintkezői a kapcsoló alsó részén lővő érintkezőkhöz érnek hozzá. Nem tudom mennyire voltak üzembiztosak ezek a kapcsolók, de miért is kellett 2 kontaktust alkotni egy kapcsoláshoz az egy helyett, ezt nem értem. Na mindegy. Végülis így kevesebb huzalozásra volt szükség a nyákon. Szóval a probléma az volt, hogy az egyik oldali kis érintkezőnél egy nagyon apró kis szálka, talán egy fenyűtüske kis darabja ott volt. Ehhez ért hozzá a kis acél lemezke, nem pedig az érintkezőhöz. A másik oldalt hiába volt jó a kontaktus, ettől még nem működött. Ellenállásmérővel ellenőriztem a kapcsoló működését. Ezúttal tökéletes volt. Összeszerelem, csinálom egy próbát, nincs hívás. Miközben a másik képszüléken működött a # gomb. Nosza szétszed, műszerrel mér, jó. Na, akkor nincs más megoldás, újra szét kell szedni a hívóművet.

dsc01107

Ekkor eszembe jutott, meg kellene nézni a másikat is, mert mintha lenne néhány alkatrésznek kihagyott hely. Szétkaptam a másikat is:

dsc01108

Egyből szembe tűnt a különbség. Utóbbin, amin működik a redial, ott van egy kis fekete átkötő vezeték, ami éppen a # gombhoz tartozik. Ennyire nem lehet egyszerű a megoldás! De igen! A másik hívóműbe beforrasztottam egy  kis vezeték darabkát és láss csodát, azonnal életre kelt a # gomb. 🙂 Igazi funkciója nincs már a készüléknek, mert csak impulzus tárcsázásra alkalmas nyomógombos létére is. De ha már van, akkor legalább működjön is ahogy kellene. Sajnos a  hallgató betét kontakthibás. De ugyanaz a típus nincs itthon, így nem tudom cserélni. Csavarbekötésű a vezeték, nekem meg sarus van. Lecserélhetném rádugós sarura is, de egyelőre nem szórakoztam vele. Most éppen működik. A két panelon egyébként valamilyen azonosító szám azonos. Így tehát a két hívómű közötti különbség nem egy fejlesztés eredménye, hanem nemes egyszerűséggel elfelejtették az átkötést bele forrasztani.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

