Ami elromolhat …

… az el is romlik. Ezt már Murphy kapitány is megmondta. Pár napja észrevettem, hogy a kommunikációs torony felől cicergő hang hallatszik.

DSC01087

Tegnap a modemet (alsó kütyü) lekapcsoltam, hogy kiderítsem melyik vergődik. A lekpacsolás után is megmaradt a hang, tehát nem a modemből jött. Maradt a router és a VOIP adapter. Utána nem is foglalkoztam a dologgal. Ma reggel ismét kezembe vettem a dolgokat. A VOIP adapterből (felső kütyü) húztam ki a tápkábelt. A cicergés azonnal megszűnt. Na mondom, ez így kurva jó lesz. Pont az SPA2102 döglődik. Végülis van még másik kettő, nem lenne probléma. A baj azokkal az, hogy ACN hálózatra vannak zárva, noha függetlenként árulták. Sajnos a neten fellelhető unlock módszerek közül egyik sem vált be. Tulajdonképpen felhasználónevet és jelszót kér. Enélkül csak a router menűbe lehet belépni, a VOIP-ba nem. Na szóval, már elképzeltem, hogy a PAP2 kerül vissza. Vissza dugtam a tápkábelt, de csak a tápot jelző piros led világított. Egyre jobb, gondoltam. Várok vele egy kicsit és majd akkor dugom vissza, talán ha lehúl, akkor újra indul. Mintegy fél óra elteltével újra bedugtam a tápkábelt. Már csak éppen halványan felvillant a piros led, aztán semmi. Szomorúan vettem elő a PAP2-t, hogy újra csatasorba állítsam. Mivel mindkettőhöz 5 V 2 A-es tápegység dukál, így azt nem cseréltem, nem akartam a bútor alatt, mögött befűzni, hiszen egyformák. Összedugom a kábeleket, de igen érdekes fényeket mutat az adapter. Tápfesz ledje pirosan, míg a LAN kapcsolatot jelző led zölden világít. Várom, hogy felmásszon a netre, d enem történik semmi. Ekkor látom, hogy a routeren az adapter ledje nem is világít. Ekkor már kezdett bennem érlelődni, hogy talán a tápegység a bűnös. Összedugtam a PAP2-t a saját tápjával és azonnal felállt az internetre. Nofene, akkor mégiscsak táp probléma lesz. Próbaképp az SPA2102-t dugtam a kábelre és láss csodát, működik. Na, akkor a régi tápkábelt ki, az újat meg befűzni. Most az ACN hálózatra zárt SPA2102 tápegységét használom a VOIP adapterhez. Majd megpróbálom szétszedni a tápegységet és megnézni tudok-e neki ártani valamit. Nagy valószínűséggel kondi baja lesz. Megmértem a feszültségét, 5,06 V jön ki belőle. Ez jó is lenne, csak gondolom olyan kicsi a terhelhetősége, hogy a 2102 már el sem indul vele, míg a PAP2 két ledje éppen világít. Kerestem videókat hogy lehet szétszedni ilyen ragasztott tápegységeket, de a legtöbben kalapáccsal esnek neki és leginkább laptop töltőket buherálnak. A lényeg, hogy az adapter oké,  csak a tápegység halódott meg.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

