Természetes antibiotikumok

Nincs karácsony takony nélkül. Mint már említettem pár nappal ezelőtt, a takony hatalmába kerített. Semmi meglepő nincs benne, igen gyakran előfordul, hogy a karácsony, szilveszter takonykórban telik el. Nos kérem, mondhatom, a nátha letudva. Ezzel felállítottam a saját rekordomat, ami azt jelenti, hogy 5, azaz öt nap alatt magam mögé tudtam. Mai nappal gyógyultnak nyilvánítottam magam. Ezt arra alapozom, hogy minimum 4 óra is eltelik két orrfújás között. Ennyi idő normál állapotban is jó teljesítmény lehet, főleg ilyen párás, nyálkás ködös időben. No, de hogy az elért eredményt hogy vittem véghez, arról is álljon itt pár mondat. Ja, előtte még annyi, hogy teljes fokhagymás kúrával (naponta 3-szor 2-3 gerezd) 7 nap volt a rekordom, míg gyógyszer nélkül és gyógyszerrel is 2-3 hét. Jól mondja a vicc, a nátha gyógyszerrel 2 hétig, gyógyszer nélkül 14 napig tart.
Na de nézzük a varázsszereket. Semmi különleges, bárkinek, bármikor beszerezhető három kellékből áll.
1. Fokhagyma
2. Méz
3. Gyömbér
Szerdán tapasztaltam az első tüneteket. Akkor délben gyorsan bedobtam egy egész fej fokhagymát, majd utána naponta kétszer (reggel és este) 2-2 gerezd fokhagyma lereszelve. Felvágottba csomagoltam és rágás nélkül lenyeltem, így nem, vagy kevésbé érzett a pofámon a fokhagymaszag. A méz és a gyömbér együtt fejti ki hatását. Egy Erős Pistás konzervüvegbe tettem át mézet úgy bő félig formán. Ebbe reszeltem bele egy hüvelykujjnyi gyömbért. Fontos, ne hámozzuk, csak alaposan mossuk meg. A héj alatt van a hatóanyag nagy része, ezért hámozással ne dobjuk szemétbe. Alaposan keverjük össze őket. Naponta háromszor egy teáskanálnyi keveréket vettem be belőle. Lehet sok jelentősége nincs, de én jobban bízok a közvetlenül a termelőtől vásárolt mézben.
Ez a három összetevő természetes antibiotikum, amihez a vírusok nem tudnak hozzászokni. Lényegesen olcsóbb mint bármilyen gyógyszer és bármikor be lehet vetni. Mikor náthás időszak közeleg, a fokhagymát el lehet kezdeni szedni. Naponta egyszer 1-2 gerezdet. Fontos, le kell reszelni, vagy össze kell zúzni, mert egészben lenyelve nem fejti ki a hatását, mivel roncsoláskor szabadul fel a hatóanyag.
Még egy megjegyzés. Sajnos még ez a természetes antibiotikum sem alkalmazható nagy dózisban vérzékeny személyek esetén. A fokhagyma és a gyömbér is vérhígító hatású, ami a vérzékenyeknél nem kívánatos hatást is okozhat. Szintén odafigyelést igényel, ha valaki vérhígító gyógyszert szed, hiszen annak hatását felerősítheti.
Én ezzel a kegyszerrel és a leírtak alapján történő adagolással másztam ki 5 nap alatt a takonyból. A fokhagymát még egy ideig szedem, meg a bekevert gyömbéres mézet is megeszem, megakadályozandó a visszaesést.

Vélemény, hozzászólás?

