Videó digitalizáló

A minap vettem egy ilyet:

Mit ne mondjak, ahhoz képest, hogy egyszerű a szerkezet, egyszerű a driver és a a kezelő szoftver, mégis szoptam vele fél napot. Nem volt hajlandó rögzíteni a kamera által továbbított képet. A monitoron megjelent a kép, de a rögzítésnél Recording errort írt. Aztán egy kattintás kellett, hogy helyre álljon a dolog. Miután a felvétel is sikerült, jött az újabb fennforgás. Az általam használt videószerkesztő nem tudta megnyitni a rögzített videófájlt. Nem akartam másik videószerkesztőt, így aztán utána néztem, mit lehetne tenni. Nem volt nehéz megoldani, megtaláltam az mpeg2-t is megnyitni tudó változatát. Minden szuper, minden jó, csak újabb bökkenő. A videóformátum képaránya nem oké. Több órás küszködés árán végül sikerült a megfelelő képarány megalkotása. Nem akartam több lépcsőben elérni a végső formációt, így addig próbálkoztam, mire egy lépésben minden oké lett.
Maga a szerkezet egy régi, de kifogástalanul működő Panasonic VHS-C videókamerához lesz használva. Nem a kazettára rögzítem a felvételt, hanem egyből bedigitalizálásra kerül, mivel a kamerának van videó és audio kimenete. Természetesen biztonság kedvéért a kazetta benne lesz a kamerában, hiszen anélkül pár perc elteltével kikapcsolna. Rögzítem kazettára és egyből számítógépre digitális formátumban. Persze ez csak beltéren készült videók esetén lesz kivitelezhető, bár laptoppal gyakorlatilag bárhol megoldható lenne. Egyelőre még élesben nem készült felvétel, a későbbiekben majd a videomegosztón megjelenik néhány videó.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

