Ismét a Straus fűkaszáról

Gondoltam, hogy nem a múltkori írásom lesz az utolsó erről az ipari hulladékról. Nos, valóban nem. Az hagyján, hogy a fej szétrepült, eltűnt a rugó. Vettem új dobot, az két fúnyírást bírt, elkopott teljesen. Vettem rá megint újat, ismét nem lehetett beindítani, az oka már ismert, az a szaros tűszelep. Tegnap ismét eljött az újabb, ezúttal részemről az utolsó fűnyírás ideje. Alig fogtam hozzá, időnként éreztem, mintha egy egér ugrálna a bal lábam szárára. Nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget a dolognak. Mindaddig, míg az árnyékomban meg nem láttam, hogy a gépből lóg a berántókar a zsinórral együtt. Na, ez merőben új tényállás, ilyen még nem volt. Úgy vágtam a füvet, hogy ne kellejen leállítani a gépet, hiszen újra beindítani lehetetlen. Mire végeztem a fűnyírással, a damil is kifogyott a dobból. Feltöltöttem damillal és akkor vettem szemügyre a dolgokat.
Leszereltem a berántó szerkezetet. Amit láttam, az elkeserített, de amúgy nem csodálkoztam rajta a gép előéletét ismerve. Az egész berántó szerkezet megolvadva, deformálódva és törve. Kuka az egész. Majd egy újat kell szereznem valahonnan. A márkaszerviznek egyelőre nem találtam e-mail címet, csak telefonszámot. Augusztus 30-án volt 1 éves a gép, de ezzel egyszer sem lehetett nyugodtan füvet vágni, mert valami nyűgje biztos volt. Egy halom szarkupac az egész gép. A másik fűkaszámra benzin, olaj és damil kivételével semmit nem kellett még költenem a tizenvalahány év alatt. Erre meg szinte minden nyírás után, csak viszi a pénzt.

Vélemény, hozzászólás?

