Fax küldés kínlódása

Tudom, van e-mail, meg ezernyi módja a kommunikációnak, nem kellene leragadni egy huszadik századi őskövületnél, a fax gépnél. Ám néha jól tud jönni, ha gyorsan akarunk információt elküldeni. Nem kell várni míg a számítógép talpraáll, majd begépelni a szöveget és mailben elküldeni. Ráadásul nem is tudjuk, hogy a küldött e-mailt mikor is nézik meg ténylegesen. Ugyanez vonatkozik a faxra is, de az érkezett iratot mégiscsak hamarabb észre lehet venni. Na szóval, már régóta van néhány fax készülékem. Neophone telefonvonal is, amit egy Linksys SPA2102 adapter szolgáltat. Korábban Linksys PAP2T adta a két telefonvonalat, de abban nincs T38 protokoll támogatás, így a faxot küldésének, fogadásának a sikeressége csak az égieken múlik. Azért az SPA2102-vel sem teljesen fenékig tejfel az élet. A fogadás még oké is, azzal nincs baj. De ha küldésről van szó, az már érdekesebb. Egy oldal minden további nélkül elment, néha a második is. De legtöbbször fél, 3/4 oldalnál elhal a rendszer. Én már mindent elkövettem az SPA2102 konfigurálása kapcsán ami szóba jöhet, hogy sikeresebb legyen a küldés. De csak nem jutottam eredményre. Már készülékeket is cserélgettem, hátha a beállításukban van a hiba. Nos, a hiba nem a készülékben van. Egyébként is, egy sima felhasználó olyna beállításokat nem tud megváltoztatni, ami az adatkommunikációra hatással lenne. Az egy dolog, hogy én belemászok a szerviz menűjébe és ott bármit át tudok írni. Át is írtam, de csak olyan dolgokat, amikkel a készülékeket jobban testre szabtam. A kommunikációval kapcsolatos beállításokhoz én sem nagyon nyúltam.
Szóval mindezek ellenére a küldés nem oké. Végül felhívtam a Neophone ügyfélszolgálatot, ahol elmondtam, mi a problémám. Kiderült, a szolgáltató nem támogatja a VOIP faxolást. OKé, hát akkor ezért a probléma.
Azért elgondolkodtam rajta, kompatibilis, faxolást támogató eszközök (az internet szolgáltatás is támogatja, hiszen azon is van vezetékes telefon, arról tökéletesen megy a faxolás) használatával miért csak egyoldalú a hibamentes átvitel? Ha egy szolgáltató nem támogatja, akkor egyik irányba miért működik? Mindkét irányba adatok mennek, csak hol több, hol kevesebb. Minden bizonnyal van valami technikai magyarázata, hogy ez miért történik így. Gondolom, a szolgáltató túl sokat nem akar és nem is fog vesződni azzal, hogy támogassa egy kihalófélben lévő kommunikációs formát. Így aztán a jó öreg Panasonic faxok rendületlenül ragaszkodnak a 43-as hibakódhoz: No response after post message is transmitted three times.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

