Budapesti tömegközlekedésről

Most, hogy a Suzuki gyárlátogatás kapcsán Pesten voltam, pár szóban kifejteném a véleményemet. Látszik, hogy nagyon sok pénzt költ a város a közlekedés fejlesztésére. Nagy kínkeservesen a 4-es metró is elkészült, ami igazán jól sikerült. Tágas belső tér, nem egy kaptafára készült állomások. Nagyon jó megoldás a megállókban lévő utastájékoztató táblák. Azonnal megtudható mennyit kell várnunk a kiszemelt járatra, esetleg keressünk más alternatívát a célunk megközelítéséhez. Haza induláshoz a Nyugati pályaudvart mindig a 196 busz, M3 kombinációval szoktam megközelíteni. Most erről letettem, mert hétvégenként az M3-as metrón vágánycseréket végeznek, így metrópótló buszok járnak helyette. Azok meg mindig túlzsúfoltak, nagyobb csomaggal nehézkes az utazás. Így aztán a 7E busz és a 4-6 Villamos kombinációt választottam. Na, ez sem lett sokkal jobb választás, mert elfelejtettem, hogy a 4-6 villamos vonalán is felújítást végeznek. Igaz, azt nem tudtam, hogy pontosan mettől meddig. A Széll Kálmán tértől csak az Oktogonig járnak, így aztán onnan villamospótló jár. Mivel idővel nagyon jól álltam, úgy döntöttem nem nyomorgok fel a villamospótlóra, hanem a hátralévő 1 villamos megállót gyalog teszem meg. Nem nagy távolság egy megálló, pár perc alatt le is tapickáltam. Alkalmanként, mikor Pesten vagyok, elég sokat szoktam utazgatni a városban. Azt mondhatom, nagy általánosságban jól meg van szervezve a tömegközlekedés. Persze mindig vannak városrészek, ahol lehetne javítani a közlekedésen. Az egyre több buszsáv kialakításával sokkal gyorsabbá tehető a tömegközlekedés.

Vélemény, hozzászólás?

