Láz

Tegnap éjjel arra ébredtem 2 óra körül, hogy rohadtul fázok. Nyakig betakaróztam, de nem segített. Tudtam, ebből nem jövök jól ki, ez nem normális dolog. Elővettem a lázmérőt. Naná, hogy magasabb értéket mutatott. Nem fájt a torkom, nem voltam taknyos, csak szimplán lázas voltam. A vérnyomás és a pulzus is (ez utóbbi majdnem duplája volt a szokásosnak) magasabb volt a megszokottól. Aztán ahogy telt az idő reggel felé, egyre csökkent aláz. A fejem az egész éjjel kibaszottul fájt. De mivel lázam is volt, nem akartam fájdalomcsillapítót bevenni, hogy a lázhoz ne nyúljak. Nem dísznek van és nem is azért, hogy nyakra-főra zabáljuk a gyógyszert rá. Persze ha már a 39-et eléri, vagy nagyon megközelíti, akkor közbe kell lépni. Délelőttre már visszaállt normális szintre, de a fejfájás nem tágított. Reggel két tablettát vettem be, de órák múlva is csak éppen enyhített egy kicsit. Újabb két tablettával már elviselhető szintre tudtam csökkenteni a fejfájást. Nem tudom, hogy az influenza, vagy csak szimplán megfázás váltotta ki a lázat, de egyiknek sincs nyoma, tünete. Régebben is előfordult ilyen fél, egy napos lázas eset, sosem jöttem rá mitől. Most sem.
A középkorban az orvosoknak nevezett, bagy éppen kinevezett személyek, vagy akik éppen azzal fogalaltoskodtak, fertőzések idején arcmaszkban jártak és hagymát rágcsáltak állandóan. Úgy látszik, már ők is rájöttek, hogy a hagymának igen erős baktérium és vírusölő hatása van. Na, ezt a gyakorlatot követve tegnap reggel én is megettem egy kisebb fej fokhagymát. Ma gyömbért rágcsáltam, az is igen hatékony ellenszere a baciknak. Jó lenne takony nélkül megúszni ezt az időszakot. Most egyelőre mindennapi menű lesz a fokhagyma és a gyömbér. Biztos ami biztos. Ezekben a természetes dolgokban valahogy jobban hiszek mint a kotyvasztott kemikáliákban, amiket gyógyszernek neveznek.

Vélemény, hozzászólás?

