Én már nem értek semmit

Előző posztomban írtam, hogy a Linksys PAP2T helyett Sipura SPA2102-es ATA egységet használok. Ez utóbbi támogatja a fax küldést, míg az előző nem, de ettől függetlenül lehetnek sikeres faxolási kísérletek. Egy érdekes dolog derült ki, aminek az okát nem tudom és azt sem, hogy hogy szüntessem meg. Az történt ugyanis, hogy az SPA2102-n keresztül a Neophone hálózatából nem lehet hívni a bátyámék szintén Neophone-os számát. Minden más Neophone-os szám kicsöng, kivéve az övékét. Más hálózatból hívható. Ő tud minket hívni. A 3 ATA beállítása azonos, annyiban tér el az SPA, hogy általában bővebb beállítási lehetőségek vannak mint a PAP2T-n. DE ami megegyezik, az teljesen egyforma. A furcsaságnak ezzel még nincs vége. Ha PAP2T-ről indítok hívást, mint ahogy eddig is volt, akkor gond nélkül kicsöng náluk a telefon. De még mindig van érdekesség. Ha a nálam lévő PAP2T-t konfigurálom fel a bátyáméval azonos adatokkal, akkor a próba sikeres, nálam csörögni fog. A két ATA hardvere és szoftvere teljesen azonos, tehát nem lehet a dolgot arra fogni, hogy az egyik későbbi lenne mint a másik és némi szoftver különbség lenne rajtuk. Teljesen azonosak. Még egy próbát tettem. A bátyámnál lévő második vonalát felkonfiguráltam egy másik szám adataival. Nos, az eredmény igen érdekesen alakult. Felhívva a számot én kicsengési visszhangot hallottam, viszont a telefon valójában nem csörgött. Míg a másik vonalat hívva még csak kicsengési visszhang sem volt.
Tehát. Úgy néz ki a dolog, külön-külön minden tökéletesen működik, de ez a két eszköz együtt nem. Nyilvánvalóan az SPA másmilyen adatokat küld el mint a PAP2T, ami azt eredményezi, hogy a központ a hívott fél felé nem tudja eljuttatni a kicsöngési jelet és a hívóhoz a visszhangot. Én úgy gondolom, hogy ez a probléma kétkörös. Egyrészt az SPA által küldött adatok alapjában véve nem lennének problémásak, hiszen a nálam felkonfigolt rendszer rendben működött. Az eltérő adatok miatt lehet, hogy a bátyám internetszolgáltatójának hálózatába is már úgy érkezik a jelzés, hogy azzal nem tud mit kezdeni az ATA. Érdekes még, hogy a hangposta a hívás után nem azonnal jelentkezik be, hanem annyi idő múlva, mint amennyi időnek el kell telnie ahhoz, hogy elinduljon ha nem veszik fel a telefont. Valószínűsítem, hogy a központ elküldi az adatokat, de mivel az ATA egységtől nem megy visszajelzés, hogy a telefont felvették, így egy idő után a hangposta jelentkezik be.
De azt is kipróbáltuk, hogy míg én hívtam, felvette a telefont. Vajon akkor kapcsolatba kerül velem, vagy sem? Sajnos nem. Tehát nem csak arról van szó, hogy nem csöng ki, hanem ténylegesen nem kapcsolódunk össze. Sajnos nem sikerült rájönnöm a probléma okára, így aztán a két vonalhoz két ATA egységet használok, noha a két készülék 4 vonalat tudna kezelni. Mindkét eszközben 1-1 vonal van aktiválva, a másik letiltva, hogy ne okozzon problémát.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: