Retró toll 2

Ha már a visszaolvasgatásnál tartok, akkor még egy bejegyzésemhez fűznék kommentárt. A Retró toll bejegyzéshez szólnék hozzá. Ott akkor leírtam, hoyg hogyan rteparáltam meg egy négyszínű tollat. Sajnos igazán nem sikerült a műtét, a hiba újra előjött. Ez abból áll, hogy atollbetétek hegye a fém házból éppencsak kilátszik. Ezzel így nem, illetve nehezen lehet írni. Nyilvánvalóan új korában nem ilyen volt. Újból szétszedtem és végre végleges megoldással szolgáltam.
DSC00829
A problémát az okozza, hogy a jobb oldali fém henger a bal oldali műanyag házra jobban felcsúszik mint kellene. A műanyag ház szélén van egy kis perem. De az idő múlásával, ahogy a tollat kikapcsoljuk, vagy színt váltunk és a felcsapódó betéttartó szerkezet neki ütődik a fém hengerhez, mint egy mini kalapács, a ház apró pereméhez ütögeti a fém hengert. Hosszú évek alatt ez odáig megy, hogy eza kis perem gyakorlatilag elkopik és a henger egyre feljebb csúszik a házon. MIvel az egész belső szerkezetet a rugók felfelé húzzák, így esélytelen, hogy ne kopjon el. Az a megoldás, hogy a fém henger ne tudjon felcsúszni a házra. Ragasztás szóba sem jöhet, hiszen parányi felületről van szó, ráadásul a ragasztó, műanyag előbb-utóbb ugyanarra a sorsra jutna mint a ház apró pereme. Ezért azt találtam ki, hogy azon a helyen, ahol a fém hengernek meg kell állnia, a műanyag házon négy oldalról 0,8 mm-es lyukakat fúrtam. Ebbe a furatba húztam be a 0,4 mm-es horganyzott huzalt úgy, hogy először belülről dugtam ki, majd kintről be, újra bentről ki, végül kintről be. A huzal két vége a házon belülre került. Azokat lehajlítottam. Gyakorlatilag most fémből csináltam meg azt a kis peremet, ami eddig műanyagból volt. Igaz, hogy csak két negyed körív, de ahhoz elég, hogy a henger ne csússzon fel a házra. Utána már csak össze kellett szerelni a tollat és újra kész.
DSC00830
Ebből is látszik, egy kis kézügyességgel, némi kreativitással tönkrementnek hitt dolgokat is újra lehet éleszteni. Kérdezhetitek, aztán mégis mi a fenének vacakolni egy golyóstollal ennyit, fillérekért lehet kapni. Ez igaz. Nem is azért, mert nincs mivel írni. Inkább egyfajta kihívás, hogy használhatóvá tegyek dolgokat, meg minek kidobni, ha anyagi ráfordítás nélkül javítható? Az, hogy közben meg bütykölök, nekem nem nyűg, hanem öröm. Szeretek apró dolgokkal foglalkozni. 😀

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

