Retró toll

Minden bizonnyal sokan emlékeznek még erre a valamikor nagy szenzációnak számító golyóstollra:
DSC00729
Gyerek koromban nagy sláger volt ez a nagyszínű toll. Hú, ha visszagondolok, közel 35 évvel ezelőtt kaptam az első ilyen íróeszközt. Elég jól bírták, hiszen teljesen fémből készült, mindössze egyetlen egy műanyag alkatrész van benne. A használat során aztán ahogy telt-múlt az idő, vagy a lehúzógomb, vagy a visszahúzó rogót rögzítő kis csap törik le. Ekkor nem lehet teljesértékűen használni a tollat. Ma is a a rugótartó csap tört le. Szét kellett szednem:
DSC00727
Szerencsére volt hozzá alkatrészem egy korábban elromlott, de már javíthatatlan tollból. Ezt a tollat már többször szedtem szét és javítottam meg a donor toll alkatrészeiből. Most újra használhatóvá tettem. Nem tudom milyen idős lehet ez a példány, de körülbelül 2 éve találtam amunkahelyemen egy fiók mélyén. Pártfogásomba vettem. De legalább 20 éves lehet. Van több ilyen toll is a repertoáromban. Van egy olyan, amit még 1984-ben kaptam. Vadonat új, még a csomagolása is megvan. Akkor 54 Forint volt. Manapság is lehet kapni még ilyen tollat. Igaz, már nem magyar, hanem kínai gyártmány, de ugyanígy néz ki. Az ára 8-900 Ft között alakul. Igazi retró toll, a boltban többen rácsodálkoztak már, hogy jé, ezer éve nem látott ilyen tollat. Én általában hosszútávon használom az eszközeimet, ameddig csak lehet, javítgatom. Így van ez ennél a tollnál is. Jópár alkalommal volt már szétszedve és összerakva. Kicsit bonyolultnak tűnik a szerkezete, de pofon egyszerű a működése. Az összeszerelése sem egy lehetetlenség, de némi kreativitás és kézügyesség szükséges hozzá. 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

