ELM-327 kipróbálva

Régebben írtam már az ELM327-es autódiagnosztikai műszerről. Lehet olcsóbban és drágábban is beszerezni, most nem is ez a lényeg. Akkoriban írtam is és tettem is fel képet arról, hogy a PDA-val hogy kummunikál. Ez egy bluetoothos kapcsolatot használó kis kütyü. Mivel a PC-n lévő bluetooth adapterig nem jut el a rádióhullám az autótól, így igazán nem tudtam tesztelni élesben. A PDA-n eléggé korlátozottak voltak a kinyerhető információk. Igazán egy laptop lett volna a megoldás a dologra. Mára ez is elhárult, nem írtam róla, de csatasorba állt egy laptop is. Na, már csak össze kellett hozni vele az ELM327-et. Már ott kezdődtek a problémák, hogy a laptopon nem akart működni normálisan az a kis bluetooth adapter, ami volt kéznél. Nem látta az eszközöket, ha néha mégis, nem volt kapcsolat köztük. Úgy döntöttem veszek egy másik adaptert, hátha azzal működni fog. Sajnos a diagnosztikai műszer 4 gyártó driverét támogatja a leírás szerint, ezért eléggé lutri volt, hogy kapok-e olyat, ami a támogatott eszközök között van. Mivel nagy választék nem volt, csak egy féléből lehetett választani, (Igen, azt vallom, egyből is lehet választani. Vagy kell, vagy nem. 🙂 ) Egy Trust márkájú volt 3490 Jó magyar Forintért. Már a rtelepítés is sokkal gördülékenyebben ment. A kapcsolatot azonnal megtalálta a telefonnal, a fájl küldés a gép és a telefon között azonnal ment. Ezek után bizakodva ballagtam a garázsba hónom alatt a laptoppal és kezemben a diagnosztikai műszerrel. Rádugtam a csatlakozóra, a laptopon megkerestettem az új eszközt, párosítottam őket, ez is simán ment. Beindítottam a motort és rányomtam az adat olvasásra. Szépen sorban megjelentek az adatok. Tökéletesen működik a kis kütyü. Első olvasatra semmi probléma nem látszik az autó lelkivilágában. A mért adatok szép középértékek közelében van. Semmi kirívó adat. Nagy szükség lehet majd rá, ha valami probléma adódik az autó elektronikai rendszerében.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

