Álmaim

Egy több szintes társasházban mászkálok. Az épület hosszúkás alakú. Az épület két végén mint valami torony, egy-két szinttel magasabb mint a többi része. Ott is lakások vannak. A folyosókon teljes egészében át lehet jutni az épület egyik végéből  a másikba. A két “torony” között v9iszont az épület tetején lehet átjutni. Éppen itt haladok és akkor látom, hogy mintha valahol egy gazdasági udvaron lennék. Birkák és tyúkok mászkálnak a tetőn, kerülgetnem kell őket. Még egy gazda is van itt a pórázon lévő nagytermetű kutyájával. A bácsika elég idős, nem túl meggyőző ahogy visszatartja az ebet. A négylábú nem ugat, csak húzza maga után az öreget és ahogy haladok az egyik toronytól a másik felé, jönnek utánam. Gyorsabban haladnak mint én, már hallom a kutya lihegését, de nem nézek hátra, csak egyenletes tempóban haladok az ajtó felé. Csak addig érjek el, nehogy a kutya rám támadjon, mert az öreg vissza nem tudja tartani a kutyáját, az biztos. Végre elértem az ajtót. A parasztudvart magam mögött hagytam kutyástól, öregemberestől együtt. Az üveg ajtót becsuktam magam mögött. Nem is értem mit keresnek azok a tetőn. A folyosón, lépcsőházban szép tisztaság van, mintha az udvarró, pardon tetőről sosem járna be oda senki. Én elindulok lefelé a lépcsőn és megkeresem a postát, hogy a csekket befizessek. Végre az is megvan, mikor megcsörren a telefonom. Káromkodok egyet, mert a csengőhangból tudom, hogy ki hív. Azt kéri tőlem, legyek neki a kezese egy hitelfelvételhez. Na persze, ha olyan hülye lennék, hogy aztán én törlesszem a hitelt.

Vélemény, hozzászólás?

