Átállás

Így nevezték a katonaságnál azt az időszakot, mikor a járműveket a télre készítettük fel, illetve tél után a nyárra. Fagyállóval való feltöltés, laprugók zsírzása, olajcserék és egyéb hasonló tevékenységeket tartalmazott az átállás. Amolyan tervszerű karbantartás volt. Nos, a mai napon én is felkészítettem a járművemet a télre. Felkerültek a téli kerekek és az ablakmosó tartályba a téli fagyálló ablakmosó folyadék került a nyári helyett. A motorban nem kell fagyállót cserélnem, azt tavasszal megtettem. Olajcsere szintén nem szükséges, az februárban volt műszaki előtt. Azóta meg annyit nem mentem, hogy ismét szükséges legyen. Ezt majd jövőre teszem esedékessé, akkor a motorolaj mellett a váltóban is lecserélésre kerül a kenőanyag.
A nyári kerekeket szépen lemostam. A kellemes őszi napsütésben hamar megszáradtak. Utána a gumuprofilba tapadt apró köveket piszkáltam ki, hogy majd alkalom adtán a gumishoz elvigyem centírozni. Utána még konzerválom az abroncsokat és mehetnek a téli pihenő helyükre. Az egyik kerékről le is esett a súly amikor a mosókefével subickoltam. Egy másikon meg eléggé mozog. De nincs jelentősége, centírozáskor úgyis új kerül fel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

