Kirándulás Erdélybe

Úgy alakult, hogy egy háromnapos Erdélyi kiránduláson vehettem részt.

Péntek
Reggel hat órakor indultunk busszal. Első megálló Nagyvárad volt, ahol úgy egy órányit töltöttünk el. Ez amolyan szabad program volt, ami leginkább városnézéssel telt el.

Innen indulva az addigi síkvidéki táj már dimbes-dombossá vált. Következő célpont a Medvebarlang volt Chiscau-ban (Kiskoh).

Tulajdonképpen ez egy cseppkőbarlang, amiben egy 15-20000 évvel ezelőtt kihalt medvefaj csontvázát találták meg. Szépen kiépített, látványos barlang. Gyönyörű a kilátás a barlang bejáratától.

A barlang be és kijáratától egészen a műútig kirakodó vásározók vannak. Ajándéktárgyakat, játékokat és egyéb tárgyakat árulnak. De házi pálinkát, lekvárokat, dzsemeket, mézet is vásárolhatunk. Sajnos cask roman nyelvű tárlatvezetés van, de a látvány önmagáért beszél.

Innen tovább a Boga telepi panzióhoz mentünk, ahol a szállásunk volt. Vacsoráig még belefért egy kis hegymászás, de többen nem biztonságosnak tartottuk az útvonalat és visszafordultunk néhányan. Helyette egy jó kis sétát tettünk. Éppen vacsorára értünk vissza. Vacsora után fürdés, majd némi beszélgetés után visszavonultunk a szobánkba.

Szombat
Román idő szerint fél tíz után indultunk a gyalogtúrára. Egy kis vízeséshez vezetett az utunk.

A kétoldalt meredő hegyoldal csodás látványt nyújtott. Szinte végig az út mellett haladt a kis patak, ami a panzió mögött folyik el. A vízeséstől visszaindulva letértünk az útról a Három királyok vízesés felé. Kifejezetten nehéz és veszélyes útszakasz volt. A csoportból néhányan visszafordultak és a könnyebb úton visszaindultak a panzióhoz. A többség folytatta az utat tovább. Volt még egy nagyon nehéz szakasz, de szó szerint egymást felhúzva leküzdöttük az akadályt.

Én előre mentem, hogy megkeressem a várt kocsiutat. Pár perces út után meg is találtam, így a csoport megnyugodhatott, hogy nem vagyunk elveszve. Az előbbiekhez képest ez a szakasz már könnyebb volt, de nem veszélytelen. Tovább haladtunk a kilátóhoz, de ide a csoport mintegy fele nem követett minket, hanem már lefelé jöttek.

A kilátótól elindultunk le, de voltak néhányen akik kicsit később indultak el, így én ötödmagammal pár perccel korábban értünk vissza a panzióhoz mint a később indultak. Alaposan elfáradtunk, de a csodálatos látvány kárpótolt a fáradozásunkért.

Vasárnap
Reggeli után összapkoltuk a holminkat és készülődtünk az induláshoz. A szálláshelytől néhány kilométerre megálltunk egy kis sétára. Sajnos a terepviszonyok nem igazán voltak jók erre, így a pataknál maradtunk és a csobogó víz hangjában és a patak látványában gyönyörködtünk.

Érdekes köveket gyűjtögettünk, fotókat, videókat készítettünk. Továbbindulva Biharfüred volt a következő megálló. Az 1108 méteres magasságig kanyargós szerpentin út vezetett fel. Csodás volt a látvány. Ott fent szinte már cask fenyőfák voltak, más nem nagyon. A csodaforráshoz ballagtunk el, majd visszatérve a buszhoz megebédeltünk.

Kajálás után indulás tovább, pontosabban vissza Belényesig és folytattuk az utat Tenke felé. A Körös mellett haladtunk egy jó ideig, majd az elkanyarodott észak felé, mi pedig közeledtünk egy újabb megállóhoz, Nagyszalontához. Itt megtekintettük Arany János emlék kiállítását a Csonka toronyban. Némi vásárlás után visszamentünk a buszhoz és egy rövid határátkelői megállás után folytattuk az utat hazafelé. Este hat óra után néhány perccel érkeztünk meg. Sok élménnyel lettünk gazdagabbak, nagyon szép három napot töltöttünk el. Az idő is kifogástalan volt. Ott fent nincs olyan meleg mint itt az Alföldön, első osztályú volt az idő a túrázáshoz. Végig szépen sütött a nap, kívánni sem lehetett volna job időt. Minden elismerésem a kirándulást megszervezőknek!