Diktatórum: Tovább nyúzni az autósokat!

Először következzen a hír:

Az idősebb személygépkocsik és kisteherautók, valamint motorok sűrűbb műszaki vizsgáztatását javasolja az Európai Bizottság múlt héten beterjesztetett tervezete. A jelenlegi – hazánkban is érvényes –uniós minimumelőírás a 3,5 tonnánál kisebb súlyú gépkocsik, illetve a motorok esetében azt írtja elő, hogy a kötelező műszaki vizsgálatoknak 4+2+2-es szabály szerint kell megtörténniük. Ez azt jelenti, hogy az első műszakit a jármű 4 éves korában kell elvégezni, majd azután kétévente kell vizsgára menni.

A közlekedésbiztonság fokozása érdekében a brüsszeli testület a 4+2+2-es előírást 4+2+1-esre változtatná, vagyis a járművek hét éves korától már csak évente adnák ki a műszaki engedélyt. Ez azt jelentené, hogy a hét évnél idősebb járművek tulajdonosainak duplázódnának a műszaki vizsgáztatás költségei, miután a korábbi két év helyett már évente kellene vizsgára vinni az autókat, illetve motorokat.

A brüsszeli javaslat emellett a hazánkban jelenleg nem vizsgaköteles 50 köbcentinél kisebb segédmotorok, vagyis a robogók esetében is előírná a rendszeres, 4+2+1-es szabály alapján a műszaki vizsgáztatást. Becsült adatok szerint hazánkban jelenleg 300-600 ezerre tehető a robogók száma, így a brüsszeli javaslatok elfogadásával erre a körre is kiterjedne a vizsgáztatási kötelezettség. Pár éve Magyarországon is volt szándék arra, hogy robogókra is kiterjesszék a kötelező műszakiztatást, azonban az ötlet végül elhalt.

A bizottság uniós szinten előírná azt is, hogy azok az autók, amelyek a négyéves vizsga idején már 160 ezer kilométert futottak – ezek közé a 3,5 tonnánál kisebb tömegű járművek közül főként a céges felhasználású kisteherautók tartoznak – csak egy évre kapjanak műszakit. Ezen gépkocsik esetében négyéves kortól kezdve évente kellene vizsgáztatni, mint ahogyan a taxik, mentők esetében ez már az első évtől kezdve így van már most is az uniós előírás szerint.

Közlekedésbiztonsági szakértők lapunknak elmondták: szakmai szempontból teljesen indokolható, hogy a közlekedésbiztonság fokozása érdekében gyakrabban ellenőrizzék kötelező módon az idősebb, illetve a sokat futott járműveket. A brüsszeli javaslatok az autósok és motorosok számára a terhek növekedését vonná maga után, míg a hazai költségvetésnek jelentős többletbevételt hoznának. A járművek vizsgadíjának mintegy 60-70 százaléka ugyanis a kincstárba folyik, a maradék 40-30 százalék pedig a vizsgaállomásokon marad, amelyek 85 százalékát megbízott szerződéses partnerek működtetik, míg a többi 15 százalék állami vizsgaállomás.

A jövő évi költségvetés tervezetében közel 29 milliárd forint működési bevétel van betervezve a vizsgákat kezelő Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) esetében. Az NKH bevételeinek 70-80 százaléka pedig a műszaki vizsgák díjaiból származik, vagyis évente mintegy 20-23 milliárd forint bevétele van a költségvetésnek a vizsgadíjakból. Ez a bevétel a brüsszeli javaslatok elfogadásával számításaink szerint további 15-17 milliárddal nőhet. Magyarországon ugyanis jelenleg 2,5-2,8 millió, 11-12 éves átlagéletkorú a 3,5 millió tonnánál kisebb súlyú jármű fut az utakon, amelyek 60-70 százaléka 7 évnél idősebb, vagyis évente legalább mintegy 1,5 millió jármű pluszvizsgáztatását eredményezné a brüsszeli javaslat elfogadása a jelenlegi évi mintegy 1,8 millió műszaki vizsga mellé. A személygépkocsik esetében a jelenlegi 16.290 forintos vizsgadíjjal számolva a plusz 1,5 millió vizsga mintegy 25 milliárdos vizsgadíjat jelentene évente, amelyből 15-17 milliárd folyna be a büdzsébe.

A bevétel azonban még ennél is nagyobb lehet, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete szerint a személygépkocsik esetében a vizsga díja 22 ezer forintra emelkedik.

Még mielőtt bármit is írnék, csupán egy kívánság: A jó büdös kurva anyját bassza szájba az a tetű, aki ezt kitalálta! Utána meg azok is, akik ezt meg is fogják szavazni! No, ennyit a kívánságműsorról. Akkor nézzük a tényeket. Szóval tehát évenként kellene műszaki vizsgára vinni a járműveket bizonyos kor fölött. Amúgy egyébként a pénzbehajtáson kívül semmi nem indokolja. A baleseti statisztikák sem. Balesetek nem a járművek műszaki állapota miatt történnek. Tehát: műszaki évenként, de nem ám, hogy akkor a vizsgadíj fele lenne. Nem bizony. Sőt, most fogják emelni, vagy már emelték is a vizsgadíjat. És milyen nagylelkűen, ha a vizsga lejárta előtt visszük vizsgára a járművet, akkor az eredeti vizsgáil hátralévő pár hét, vagy pár nap nem vész el, hanem az eredeti érvényesség végétől hosszabbodik az új vizsga érvényessége. Mintha ezzel kegyet gyakorolnának a díjemelés miatt. Köszönjük!
Aztán itt van a segédmotorok vizsgáztatása. Na ne már! Ennyire azért nem lehet megszorulva  a költségvetés. Arról volt szó korábban, hogy rendszámot kapnak egy műszaki vizsgával egybekötve. Már ez is abszurdum, mármint a vizsga. De az, hogy ezt időről időre, történetesen akár évente meg kelljen hosszabbítani, az már vicc. Műszakilag eddig sem volt semmi probléma ezekkel a járművekkel. Itt megint csak a pénzbehajtásról szól a történet. Nagyon jól kiegészíti egymást a kormány és az EU. Mindkettő csak a pénzbehajtásra utazik, cserébe semmi pluszt nem ad a polgároknak, csak a nyűgöt. Mi is lesz ebből? Az, hogy egyre elégedetlenebb lesz a nép a kormánnyal és az Európai Unióval. De hogy ne lehessen kritizálni az EU-t és nagy nyilvánopsság előtt hangoztatni az unióból való kilépést és arra buzdítani, készül már a törvényjavaslat, ami alapján ezen személyek akár 3 évre rács mögé is kerülhetnek. Na én szarok erre is nagy ívben és igenis én is azt mondom, hogy egy ilyen csoportulásbnól mint az Európai Unió, minél előbb el kell takarodnunk, mert nekünk itt jövőnk nincs. Mindent lenulláznak. Az iparunkat már leromboltatták, még fizettek is érte, (lásd cukorgyárak) az országot felvásárolják nem csak gazdaságilag, hanem politikailag is. Jól mutatja ezt pártunk és kormányunk: Pofázás volt, elszámoltatás nem. Tovább folyik a zsidók seggnyalása. Káder János azonnal táviratot küldött a zsidóknak, amint híre ment, hogy Bulgáriában felrobbantottak egy zsidókkal teli buszt. A romagyilkosságok idején az akkori hatalom a temetésen képviseltette magát. Vajon Bándy Kata temetésén is képviseltetik magukat? Ugyan már! Nem volt se roma, se zsidó. Így neki nem jár. Ő csak egy magyar volt a többi 9 millióból.
Jól szól a mondás: Fejétől bűzlik a hal. Bűzlik, elevenen rohad el az unió, de pártunk és kormányunk kitart a végsőkig mint a zenészek a süllyedő Titanicon. Eszükbe nem jutna menekülni, itthagyni ezt a beteg világot. Hogyan is tehetnék, mikor Brüsszelből és Telavivból jön a parancs, hogy mit kell eladni, megsarcolni, hogy ezek a hízott fejű disznók minél jobban és tovább éljenek.
Szépen elkanyarodtam a témától megint, de minden mindennel összefügg.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: