Gyújtáskapcsoló?

Ebéd után mennék vissza melóba a robogóval. Ráadom a gyújtást, indítanék, nem történik semmi. Kapcsolom az irányjelzőt, nem villog. Ejha, na ilyen sem volt még. Indítom lábbal, egyből beindul. Meló közben nem volt sok gondolkodni valóm, mert folymatosan dolgoztam, nem tudtam a lehetséges problémákat kizárni. Annyit tudtam megtenni, hogy a gyújtáskapcsolót próbálgattam. Kiderült, a kulcs elfordításakor egy piullanatra néha felvillant a led, de legtöbbször semmi. Na mondom, itt gyújtáskapcsoló probléma lesz. Reménykedtem benne, hogy olyan baja lesz, amit itthon lehet orvosolni, nem kell alaktrészt rendelni hozzá. Mikor hazajöttem, levettem a robogó burkolatát, hogy hozzáférjek a gyújtáskapcsoló hátuljához. Két csavar tartotta a kapcsolót. Levettem, majd másik két kis csavar rögzítette az elektromos kapcsolórészt a mechanikus kulcsos részhez. Kábelcsatlakozásnál szétvettem a kábeleket, majd a mechanikus és az elektromos részt kettévettem. A kulcsos felét egy kis kenő sprayvel megkentem, hogy kicsit könnyebben járjon. Alaposabban szemügyre vettem a kapcsolót. Nem látszott rajta külső hiba. Szétszedtem, de akkor ért a meglepetés, hibának nyoma sincs. Ideiglenesen összeraktam, majd a kábelcsatlakozásokat összedugtam. Ráadott gyújtás ellenére sem volt működőképes az önindító, az irányjelző, de még a kürt sem. A kábelcsatlakozásnál feszültséget mértem, de a 12 V nem volt sehol. No mondom, itt máshol lesz a baj. Valahol igen kontakthiba van. Nézem a csatlakozásokat, akkor látom, hogy a felső akkunál (mert 2 db akku van a gépben, a másodikat én szereltem be, de erről írtam i annak idején) a negatív pólus csavarja le van esve és a kábelek csak úgy lógnak. Szóval ezért nincs áram sehol, hiába adom rá a gyújtást. A csavar alá visszaraktam a kábeleket és meghúztam. Máris működött minden. 🙂 Nem gondoltam hogy ez lesz a gond, hiszen néha felvillant a led, ami azt mutatta, hogy minden rendben. Bár eléggé határozatlan volt az a villanás. De mivel néha volt, így a biztosíték hibát el is lehetett vetni. Végülis meg lett a hiba, a gyújtáskapcsolónak sem ártott egy kis kenés. Most töltöm az akukat, mert igencsak rájuk fér.

Vélemény, hozzászólás?

