Álmaim

Békéscsabán vagyok egy parkolóba állok be az autóval, hogy az egyik üzletben vásároljak. Mindössze pár percig vagyok távol. A parkoló elég üres, csupán néhány autó van benne. Mikor visszatérek, azt látom, hogy nem látom az autómat sehol. Ahol én leparkoltam, ott most egy fehér, igen leharcolt állapotú Wagon R+ parkol. A rozsda itt-ott már kikezdte, az ajtózárakból huányzik a hengerzárbetét. Még egyszer körbenézek, de sehol sincs az enyém. Elkezdek dühöngni, hogy az még hagyján, ha időnként ellopják a tükröt, leengedik a gumit, vagy éppen meghúzzák. Ez előfordul a városi használatban. De az, hogy az egész autót ellopják, az már más, ebből elég. Veszem a telefont, hogy hívjam a rendőrséget, mikor meglátok egy rendőrt pár lépésre tőlem. Kérdezi, hogy én hívtam-e, mert éppen csörgött a telefonja. Mondom kerestem egy rendőrt, mert bejelentenivalóm van. Nézem a telefont, a rendőr neve ott van benne, noha sosem láttam. Elmondom neki a lopás tényét, ő közben bólogat. Felnyitja a Wagon hátsó ajtaját. A hátsó sor szék nincs benne, ki van szedve. Kárpit sincs sehol, se az ajtókon, se a mennyezeten. Mindenhol a festett fém látszik csak. Az autó belsejében egy hosszúkás tartályféle látszik, ami olyan formára öntött hungarocellel van hőszigetelve, mint amilyen alakú a tartály. Azt mondja a rendőr, legalább 500 literes. Közben valamilyen kis motor zümmög a kocsiban, valószínűleg az hivatott a hőmérsékletet egy bizonyos hőfokon tartani. A rendőr úgy dönt, megnézi mi van a tartályban. Hátrább küld, azt mondja, lehet olyan van benne, amit nem lenne jó, ha látnék. Én hirtelen feldarabolt hullára gondolok, mert mi más lehetne, amit nem lenne szabad látnom. Átmegy az autó elejéhez, majd alsónadrágra vetkőzik és belemászik a tartályba. Kissé ellentmondásos dolgoknak tartom a látottakat, dehát bizonyára tudja mit csinál. Én pár percig ott állok az autótól távolabb, majd kimászik a tartályból és elkezd öltözködni. Nem mond semmit, hogy mit látott, mi lehet ez az egész. Az én autóm továbbra sincs meg, nem is nagyon látom az igyekezetet, hogy valamilyen lépéseket tenne a megtalálása érdekében. Lehet, ennek az autónak nincs is köze az enyém eltűnésének.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

