Centrál

A házban a két vezetékes telefonhálózat használata, kiépítése egyre inkább macerássá vált. Az nem megoldás, hogy mindent bekábelezek és mindenhol két telefonkészülék legyen egymás mellett mindegyik hálózaton egy-egy. Természetesen van megoldás, két vagy három vonalas alközpont személyében. Eddig is használtam alközpontokat, de azok egy fővonalat tudtak kezelni. Nos, ezen probléma megoldására beszereztem egy WS-Pro 208-as alközpontot. Mint a nevéből is látszik, 2 fővonalat és 8 melléket tud kezelni. A beüzemelés után pár órával már tapasztaltam egy zavaró, zúgó hangot. Idővel ez olyan mérékűre nőtt, hogy a rövidebb beszélgetéseket is a zavaró hatása miatt szinte lehetetlenné tette. Elküldtem a szervizbe ezzel a problémával és egy másikkal, amit még tapasztaltam. Ez utóbbi probléma az volt, hogy a forgótárcsás készülékek használatakor a kagyló felemelése után tárcsahang csak 1 másodpercig tartott, de a tárcsázásra ettől függetlenül reagált a központ. Így ez igazán nem okozott volna problémát a használatban, annál is inkább, mert tulajdonképpen ilyen telefont nem is akartam a rendszerbe integrálni. A probléma ott kezdődött, hogy a csomagot visszahozta a posta azzal, hogy a címzett ismeretlen. A címet az internetes honlapjáról szereztem a szerviznek. Felhívtam őket, pontosítottuk a címet és újra elküldtem. Bő egy hét után érdeklődtem telefonon, hogy hogyan is áll az ügye a központnak. Azt mondták, készen van, hétfőn küldik a futárral. Én vártam, vártam, csak nem akart jönni az a futár. Jó hét múlva újra felhívtam őket, akkor már azt mondták, hogy készen van, de mivel a futárcég karácsonytól már nem dolgozik, így csak január 3-án küldik. Jó. Ominózus dátum után napokat várva sem jött meg. Újabb telefon, akkor már egy hölgy vette fel. Utána nézett, azt mondja, fent van a hálózaton tesztelés alatt. Elmondta mennyi a javítási költség (nem kevés, majd később látjuk miért) és hogy érte jövök-e. Mondom nem, küldje ki postán, vagy futárral. Ez pénteki nap volt, hétfőn hozta is a futár. Beüzemeltem, a jelzett problémák ugyanúgy megmaradtak. A tárcsahang probléma nem is lett volna lényeg, mint írtam, ettől működött. De a zúgás megmaradt. E-mail váltás a szervízzel, hogy kétségbe vonom, egyáltalán csináltak-e valamit vele, mert a probléma nem lett kijavítva. Ezért 5700 Ft kicsit húzós, plusz a szállítási díj. Válaszlevelükben leírták, hogy a tárcsahangot lejjebb vitték a beemelési probléma miatt, de egyébként meg ezek az elektronikus alközpontok nem alkalmasak a forgótárcsás készülékek használatára, nem is értik hogy gondoltam, hogy működne. Na akkor most itt álljunk meg egy pillanatra. A szerviz (egyébként ők maguk a készülék gyártója is) elismerte, hogy azok a telefonok nem használhatók a központhoz. Akkor az hogy van, hogy mégis működjön lejebb vitték a tárcsahang frekvenciáját? Akkor most alkalmas, vagy nem? (egyébként szépen működik vele, a “szervizelés” előtt is) Meg mi köze a tárcsahang frekvenciájának ahhoz, hogy egy régi mechanikus telefon működik vele, vagy nem? Egyébként a “beemelési” probléma, mármint hogy a tárcsahang csak egy másodpercig szól, továbbra is megmarad. Viszont annál érdekesebb, mert nem csak a forgótárcsás régi telefonnal áll fent a probléma, hanem a Trifon 210/1-es készülékkel is, ami már nyomógombos. Tehát a szerviz többször is vetített. Kezdve a visszaküldés időpontjával, majd utólag a használható készülékekkel. Ezek után nem lepett meg, hogy kikérték maguknak azt, hogy el nem végzett munkáért kértek pénzt. Most őszintén, ezek után mire gondoljon az ember? Többször hazudtak, a javításnak meg nincs eredménye, de kifizettem. Több levélváltás nem volt köztünk. Úgy döntöttem, mielőtt kivágom a kukába az egész bazárt, még teszek vele néhány kísérletet. Rájöttem, a zúgás elhalkul és megszűnik egy perc alatt, ha a készüléket fejjel lefelé lefordítom. De órákkal később ebben az állapotban is előjön a zúgás. Újabb forgatás, újabb elhallgatás, majd kezdődik minden előlről. Egy relén kívül mozgó alatrész nincs benne, tehát az nem okozhat ilyen problémát. Folyadék sincs benne, hacsak nem számítjuk a kondenzátorok elektrolitját, de azok sem ilyen folyékony állagúak, hogy ilyen problémát okozzanak. Mindegy, ennek ellenére a tápegység kondenzátorait kicseréltem, mert úgy gondoltam a zúgás a kapcsolóüzemű tápegységéből jön. Nem onnan jött. Végül megtaláltam a problémát. A belső tárcsahangot előállító áramkörnél volt gond. Tulajdonképpen gerjdt. Beforrasztottam egy 2,2 nF-os kondenzátort. Ezzel igaz, hogy alacsonyabbra került a belső tárcsahang frekvenciája, de a zúgás is megszűnt. Így végül használhatóvá vált a készülék.
Megjegyzem, egyébként nem egy kiforrott technika, mert találtam még problémát vele. A hívásátadás egyik mellékről a másikra nem mindig jön össze. A kívánt melléket megcsörgeti ugyan, azt felvéve csend honol a kagylóban és az átadó melléket letéve az meg újból csörög. Nem telefonprobléma, mert nagyon sok típussal kipróbáltam és mindegyiknél fennáll ez a gond. A korábbi WS104-essel ilyen hiba sohasem volt.

Reklámok

Egy hozzászólás to “Centrál”

  1. tehet70 Says:

    Jó reklám a cégnek 🙂 azért felmerül bennem a kérdés tényleg ilyen sok felesleges időd van ilyenekre? Otthoni központ építése és sufni tunning .. legalább elvagy otthon 🙂


Vélemény, hozzászólás?

