Fax

Pár évvel ezelőtt említettem, hogy vettem egy Panasonic KX-F2300-as faxot. Üzenetrögzítő funkcióval is bír. Némi bajai voltak ugyan, de használhatóvá tettem. Egyedül a Flash funkció nem működött rajta. Szerintem valaha érhette villámcsapás vagy valami hasonló trauma. A múltkor éppen faxot próbáltam küldeni, mikor kiderült, nincs vonal. Ellenőriztem a kábelezést, az jó. Utána látom, hogy a kijelzőn sem változott semmi, tehát olyan, mintha a kagylót fel sem vettem volna. A kihangosítás szintén nem működött. Végül egy kis trükkel sikerült működésre bírnom. A lényeg, hogy így ebben a formában üzemszerűen nem használható. Ezért aztán a Vaterán túrkáltam hasonló készüléket. Ez F230-as típusra hallgat. Kivitele nagyban hasonlít a 2300-ashoz. De műszakilag másabb. A papír hátul jön ki, nem felül. Tartozik hozzá egy papírvágó mechanizmus, a kijelzője két soros és magyar nyelvű a menűje. Viszont a küldő nevét, telefonszámát nem lehet programozni, mivel az a programkód hiányzik belőle. Több készüléknél alkalmazták ezt a cselt, így a nevet, címet csak szakszerviz tudta programozni. Kutakodások után rátaláltam a szervizmenűbe való belépés kódjára. Ekkor derült ki számomra a papírvágó léte. ugyanis a szerviztesztekben benne foglaltatik. Ugyanekkor derült ki az is, hogy a papírvágó nem működik. Szétszedvén megpillantottam az okát is. Egy kis motorról csiga hajtással van egy fogaskerék meghajtva. A fogaskerék ívén gyakorlatilag a fogak kétharmad része sérült, illetve hiányos volt. Ezért nem forgatta a motor a fogaskereket. Mivel közel 20 éves a készülék, szervizben aligha lenne hozzá alaktrészt. De egyébként sem akartam szervizbe vinni, hiszen úgy sem foglalkoztak volna vele, ha meg mégis, a javítás többe került volna mint a készülék. Így aztán valamilyen megoldást kellett kitalálnom a fogaskerékre. Az a megoldás született, hogy a fogaskerékre vékonyan kétkomponensű ragasztót kenek, majd száradás után egy tűreszelővel a fogakat belereszeltem. Kipróbálva az alkotrást működőképesnek bizonyult a szerkezet, ámbár néhány fog mégis lepattant. Annyira pontosan nem lehet reszelni a fogakat. De végülis működik a papírvágó. De mivel hosszútávon nem tartottam üzembiztosnak a működést, ugyanilyen típusú faxot másikat is túrtam a Vaterán. Tegnap meg is jött. Az a készülék is több sebből vérzik, de legalább a papírvágó fogaskerekének fogai épek. Át is szereltem a fogaskereket. Ez a készülék angol nyelvű menűvel rendelkezik, ráadásul erőteljesebben látszanak rajta a használat és az idő vas fogának nyomai. De a lényeg, hogy a papírvágó rendben volt rajta. Az előzőn is jó volt a mechanika, csak a fogaskerékkel volt baj. Végülis így csak a fogaskereket szereltem át, mert úgy könnyebb volt mint az egész papírvágó mechnaikát a motorral. A javított fogaskereket beszereltem a másikba, végülis ott is működik a papírvágó, de ki tudja mennyit bírna. Az a készülék nem lesz használva, mert eléggé bele kellene másznom hogy teljesen használhatóvá tegyem. Így inkább a donor szerepét fogja betölteni.
Mire ezt az egész procedúrát végig csináltam, kiderült a régebbi 2300-as újra működőképes. Igen érdekes, mert azt én szétszedtem, próbáltam rájönni a hibájára, de nem sikerült. Na mindegy, azt sem tartom, üzembiztosnak de most éppen működik.
Közben megoldódott a név, telefonszám beírásának rejtélye is. Kaptam segítséget a programozást illetően, de éppen a levél megérkeztekor szinte percre pontosan ugyanakkor jöttem rá magamtól a kódokra. 🙂 Beírtam a nevet, telefonszámot valamint átnéztem a szervizmenűs beállításokat. Voltak olyan opciók, amiket az igényeim szerint, vagy a magyar telefonhálózat sajátossága miatt kellett módosítani. Érdekes, hogy a 2300-assal nem tudtam Neophone-os vomalról faxot küldeni, de a 230-assal igen. Ezek szerint nem a vonalban, hanem a készülékben a hiba. Pontosabban valamelyik szervizmenűben kell megváltoztatni valamit. Na, majd összehasonlítom a két készülék szervizbeállításait.
Vélemény, hozzászólás?

