Mégsem az akku?

Tegnap megejtettem az akkumulátorok cseréjét. Hogy is fogalmazzak. A lényeg az, hogy nem a várt eredményt kaptam. Ezek szerint nem biztos, hogy az akkukkal volt a baj. Nyár óta a porlasztóhoz nem lett nyúlva, így az nem lehet gond, hogy most más a beállítása mint akkor volt. Gyakorlatilag csak annyit változott a helyzet, hogy valamivel hosszabb ideig bírja az akku az indítózást. De a beindulás ugyanolyan esetleges maradt. Pedig már az önindító reléjét is kicseréltem, hátha az van beégve. Némi javulást tapasztaltam, de gyakorlatilag elhanyagolható. Majd még azt nézem meg, hogy a porlasztót és a membránházat összekötő gumicső milyen állapotban van. Esetleg lehet repedt, ahol levegőt szív be és amiatt esetleges az indulás. Lábbal egyébként jól indul, ámbár mintha néha csak második rúgásra sikerülne. Hátha csak ennyi a baja. Az elmúlt évben olyan szépen és könnyen indult. Most meg még melegen sem az igazi.
Na, ha már itt tartok az elektromos dolgoknál, akkor azt is csak elárulom, hogy az egyik digitális multimétert majdnem sikerült a másvilágra küldeni. Árammérés állásban volt, elfelejtettem onnan feszültségmérésbe áttenni és megmértem az akku feszültségét. Hatalmas szikra, majd a műszer kijelzőjéről szépen lassacskán eltűnt minden. Fasza, mondom. Nem mintha nem lenne másik műszerem, de csak nem kellene ilyen véget érnie. Szétszedtem és a burkolat levétele után megcsapta az orromat az a jellegzetes kínai amper szag. Szemügyre vételezve a műszert a központi IC-n kívül, ami a lelke az egésznek, mindössze két dióda és egy tranzisztor van benne ami esetleg meghibásodhat. Az ellenállások, kondenzátorok bírják az ilyen jellegű kritikát. De leginkább a tranzisztor volt nekem gyanús, mivel az közvetlenül a mérőzsinórok csatlakozásánál helyezkedik el. Másik műszerrel nézve azt mutatta, hogy zárlatos. Akkor nincs mese, ki kell operálni és keresni helyette egy helyettesítő alkatrészt. Naná, hogy nem találtam a készletemben. Igen ám, de kiforrasztás után jött az érdekesség, hogy akkor műszeres vizsgálat alá véve kiderült, a tranzisztor jó. Az is kiderült, hogy a panelon a bázis és a kollektor össze van kötve. Magyarul az a tranzisztor abban a kapcsolásban diódaként működik. Alaposan átnéztem a panelt, hogy nincs-e rajta szakadás. Nem az égett-e el valahol. Nagyítóval vizslattam át a vékony szálakat, de szakadást nem láttam. Vissza forrasztottam hát a tranzisztort a helyére. Akkor láttam meg a hatalmas átégést egy vastagabb vezetőszálon. Meg is örültem, hátha csak ennyi a baj. Önmagában már nem lehetett átforrasztani, mindenképpen kellett átkötés is. Összeraktam a szerkezetet, majd tesztnek vetettem alá. Jónak mutatkozott, de az igazi próba árammérés közben, a 10 A-es tartományban lenne, mivelhogy ebben érte a katasztrófa. Majdnem nem találtam semmit amivel leteszteljem, de egy kis pakolás után egy autó fényszóró izzóval mégis sikerült. Úgy tűnik, a műszer meggyógyult, csak az a panel átégés volt a baja. Egyébként egy párszor már majdnem jártam így, de eddig mindig megúsztam javítás nélkül.
Na de a lényeg, hogy ettől az indítózás nem lett jobb, így annak a hibájának a feltárása további kutatómunkát igényel időtől és kedvtől függően.
Nos, végül utána néztem. A porlasztótól a membránházig menő gumi repedezett ugyan, de nincs eltörve, tehát ott nem tud szavni levegőt. A membránszelep egyik lamellája nem zárt teljesen, ezt megoldottam. Alapjáratból egy kicsit vettem visszább. Egyenletesen jár, most úgy tűnik könnyen indul melegen. HOgy hidegen milyen lesz, azt majd csak holnap fogom megtudni. Most tettem egy próbaindítást, jónak tűnik. Bár tegnap este is jónak tűnt.
Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: