Szerviz, szervizelés

Tegnap fáradt voltam az íráshoz, így leginkáébb csak az egérrel kattintgattam ide-oda. Tegnap Békéscsabán volt intéznivaló. Egy autót kellett műszakira vinni. Pontosabban a szakszervízbe, a többit ők rendezték. Azt mondták, olyan 4 órára lesz meg. Volt idő amit eltöltsünk. Főleg ha azt vesszük, hogy 3/4 8-ra ott voltunk. Mivel a Tesco ott van a közelben, így némi shoppingolás és kajálása után visszatértünk a szervízhez. Én gyalogosan nyakamba vettem a várost, hogy néhány rám bízott vásárlást teljesítsek. Első körön egy motoros boltba vitt az utam. Vettem két akkumulátort a robogóba. Úgynevezett szárazon töltött akkuk, amiket akkumulátorsavval kell feltölteni, aztán 3 óra pihentetés után lehet használni. Ennek 3150 Ft volt darabja. Olasz gyártmányú. Lett vona még japán ötezer valamennyiért. Mint írtam korábban, a zselés akkukban nem nagyon bízok, így aztán ez olcsóbb is, meg talán tartósabb is lesz. Igaz, karbantartást igényel, dehát valamit valamiért. A motoros boltból az egyik nagykerbe vettem az irányt, persze szerencsém nem volt, de sejtettem is. Csakhát mindent a vevőkért. Még egy másik útbaeső villamossági üzletbe is betértem, de szerencsével ott sem jártam. Sőt, még 3 V-os elemet sem kaptam. Nem nagyon vannak már olyan készülékek amik ilyen elemet igényelnek, így aztán nem is nagyon tartják sehol. Mikor visszaértem a szervizbe a vásárlásból, éppen elkészült az autó is. Ekkor dél múlt pár perccel. Olybá tűnik, azt mondhatták, hogy olyan 4 órát vesz igénybe az autó átnézése és vizsgája. Mi meg azt hittük, délután 4-re lesz kész. De nem baj, legalább kellemesen csalódtunk. A frissen műszakizott autóval még útba ejtettünk egy másik üzletet, ahol kapagép alkatrészt kellett vennem. Közben telefonáltak, így a kórházba is be kellett ugranunk. Szerencsére nem kellett visszafordulnunk és különösebben kitérőt sem kellett tennünk.
Útban hazafelé az egyik benzinkúthoz beugrottam akkusavért. Naná, hogy nem kaptam. Miért is lenne benzinkútnál akkusav. Bezzeg gyógyszer és óvszer az van. Na mindegy. Itthon az autósboltban vettem. Otthon megpróbáltam feltölteni savval az akkukat, de majdnem lehetetlen feladatnak mutatkozott. Nem találtam megfelelő eszközt, amivel beleöntsem. Tölcsérvadászat három boltban, de megfelelő méretűt nem találtam. Nem baj, majd rögtönzünk. Aztán kaptam egy tippet, hogy fecskendővel adagoljam a savat. És milyen igaz! Na, akkor gyerünk a gyógyszertárba. 100 ml-es fecskendő nagynak tűnt, így inkább az 50-est vettem. Csakhogy annak a csőre elég vékony. Arra valami kis műanyag cső is kellene. Mert a 6 mm-es műszaki cső egyrészt vastag rá, másrészt az nem megy bele az akku cellájának kicsiny furatába. De végül megoldottam egy infúziós szerelékkel. A kis műanyag cső vastagsága tökéletes, ráadásul a szereléken van egy kis gumi toldalék, amivel a cső és a csepegtető tartály össze van kötve. Annak a vége tökéletesen illeszkedett a fecskendőre. Mindezt kemény 230 Ft-ért. 🙂 Így már pillanatok alatt fel tudtam tölteni savval az akkumulátorokat. Egy-egy cellába 40 ml ment. Így a savból is maradt még bőven. Lehet, többet sem lesz rá szükség, de legalább az is van most már. Pedig volt otthon, de nem találtam. Lehet, mégis fel lett már használva valamikor. Az akkukat még nem szereltem be a robogóba, de 1-2 napon belül megtörténik majd. A légzőnyílásra hosszabb műanyag csövet dugok mint amit adtak hozzá, hogy az a savas gőz biztonságos távolságba tudjon távozni a géptől, ne marja a fém részeket.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

