Egy kis javítás

Ahogy megjött a jobb idő, rászántam magam a robogóban ismételten kicseréljem az önindító szabadonfutóját. Megint adta magából a jól ismert csattogó hangot. Szétszedtem, de szerencsére nem kellett hegeszteni. A rugók voltak gyengék és ki is potyogtak a görgők. A másik beszerelése után a csattogó hang ugyan megszűnt, de elég erőtlenül tekert az önindító. Durván egy napig volt a töltő az akkukon, de nem sok erdménnyel kecsegtetett. Azt hiszem megint akkut is cserélni kell. Kilehelték a lelküket. Kibírtak egy szezont. Pedig nem lehet azt mondani, hogy télen úgy állt a hidegben, mert túlnyomó részt használtam a gépet. Ennyit bírt. Nem éppen jó véleményem van a zselés akkumulátorokról. Ezek is azok, amiket 2 éve vettem, az is az volt. Az is egy évet húzott ki. Érdekes viszont, hogy mikor megvettem a robogót, volt hozzá egy savas akku. Több mint egy éve áll a szekrényben, akárcsak a zselés párja. A savas terheletlenül is még 11,3 V-ot mutat, míg a másik már csak 5 V-ot. Minden esetre holnap megint nézek akkut, aztán ha elfogadható áron lesz, veszek kettőt, mivelhogy ennyi van a gépben. De ha lehet, akkor savasat veszek. Az mintha jobban bírná, igaz az karbantartást is igényel. De ez nem fog ki rajtam.
Vélemény, hozzászólás?

