Koldulás

Én naiv, azt hittem, csak magyar specialitás a fekete mappás, állítólag beteg gyerekek gyógykezelésére pénzt gyűjtő "koldusok". Mert ugyebár ez a következőképpen néz ki: Fekete mappa, amit szétnyitva gépiesen magyarázkodásba kezdve az illető elmondja, hogy ennek meg ennek a beteg ygereknek a gyógykezelésére gyűjtenek adományokat, mert a kezelés/műtét nagyon drága és itthon nem lehet elvégezni. Bármilyen szerény adományt szívesen fogadnak. Tudnak adni igazolást, amivel az adóból leírható. Én már megcsömöltem ettől a modern koldulástól, hiszen nem igazán van módja az embernek leigazolni, hogy valóban létező indokkal gyűjtögetnek-e. Meg amúgy is éppen elég hasonló példát lehetett már hallani, hogy így csikarnak ki pénzt maguknak egyesek. Na szóval, azt hittem, iylen csak nálunk van. Jelentem, nem csak nálunk létezik ez a modern koldusizmus. Volt szerencsém összefutni egyel Nagyváradon egy parkolóban. Itthon nem adok, majd pont ott fogok? Nem most jöttem le a falvédőről. Egyébként a módszer ugyanaz. Fekete mappa, majd azt szétnyitva mutogatják az igazolásokat és a beteg gyerek fényképét. Így, ebben a formában nálam nem érnek célt. Se itthon, se külföldön.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

