Csepp, csepp, csepp …

Bizonyára ismeritek azt a viccet, amikor az autós megkérdezi a benzinkutast, hogy mennyibe kerül egy csepp benzin. A kutas azt mondja, az ingyen van. Erre az autós: Akkor csepegtesse tele a tankot. No kérem, kicsit hasonlóképpen jártam. Pár napja éreztem benzin szagot a kocsi körül, de nem látszott semmi rendellenesség. Azért csodálkoztam én, hogy  alegutóbbi használat alkalmával, mintha nagyon gyorsan fogyna az üzemanyag. Jól láttam. Tegnap, mielőtt mentünk volna Gyulára, ahogy kiállok a garázsból, megint kevesebb szintet mutat a jelző. Benézek a garázsba és egy remek foltot látok a kövezeten. Tüzetesebben megnézem, határozottan benzin szaga volt. Akkor mégiscsak jól éreztem a benzin szagot, mint ahogy azt is, hogy gyorsabban fogy az üzemanyag mint ahogy indokolt lett volna. Alánézek az autónak, hát látom a tartályból jövő két cső csupa benzin és csepeg is róla a drága nedű. Alámásztam, kiderült, a csőcsonkra szorító tömlőbilincs nem szorított eléggé. Két ujjal le tudtam volna húzni a gumi csövet a csonkról. Kerestem egy új bilincset és azt húztam rá. Jó is lett, nem csepeg. Most már uyge az a kérdés, mennyi üzemanyag csepegett el. Sok. Én olyan 5-8 literre tippaltem. Ámbár mikorm elindultam, már gyanús volt ez is, mert igaz, hogy azt mutatta, félig van a tank, de a kilométerórába szerelt vészjelző néha megvillant. Márpedig én azt eddig nem láttam villogni. Sebaj, útközben megejtjük a tankolást. 201 km-re kereken 32 litert tankoltam. Nesze neked, 16 literes fogyasztás. Ez éppen scak a duplája a szokásosnak. Ha most azt számolom, hogy télies, hideg viszonyok között 8,5 literes fogyasztással számolok, akkor 200 km-re 17 liternek kellett volna fogynia. Viszont 32 litert tankoltam. Na így aztán kiderült, pár nap alatt, az egy csepp nem csepp mottóval szépen 15 liter benzin csepegett el. Mondhatom, rohadtul örültem. Ennyi üzemanyagból a robogót kétszer tudtam volna csutkára megtankolni. Az elpazarolt benzin mennyiségétől némileg kevesebbet tudtam kiszedni az öreg Wartburgból. Talán ez volt a sors fintora, hogy amit úgymond "találtam", azt el is vették tőlem? Nem tudom, de azt igen, hogy majdnem egy 5000-est dobtam ki az ablakon. 😦
Vélemény, hozzászólás?

