Váltómű 2

Ugyebár tegnap szétszedtem a robogóm hajtóművét. MIvel nem voltak új alaktrészeim, ezért nem raktam össze. Ma megvettem a szükséges alaktrészeket és beszereltem. A bordásszíj valami francia gyártmány, nem volt olcsó. De gondolom azért többet bír mint egy 1500 Ft-os. Az új méret szerint 4 mm-re kisebb kerületű, de az nem okozott problémát, simán cserélhető a régivel. Görgőt két félét vettem. Nem tudtam hogy melyik is lenne jó, az volt biztos csak, hogy 7 grammosnál nehezebb kell. Így aztán vettem 7,5 és 8,3 grammost. A szíjat kicseréltem, majd jöhetett a görgők próbája. Első nekifutásra a 8,3-ast raktam be. Tettem egy próbakört az oldaldekni nélkül. Teljesen jónak tűnik. Oly annyira, hogy a 7,5-öst ki sem próbáltam. A gyorsulás, sebesség és a motor furdulatszáma immár összhangban vannak egymással. Lassabb, vagy gyorsabb gázadásra sincs a korábbi motorfelpörgés. Szépen indít, gyorsít. Természetesen a gyorsulási képessége némileg csorbát szenvedett, de szerintem elhanyagolható. Kompenzálja ezt a lineáris gyorsulás és a csendesebb motor. Ráadásul a 40-es tempó tartásához kisebb motor fordulatszám is elegendő. Így aztán várhatóan a fogyasztás is csökkenni fog. Ehhez hozzá jön még, hogy az eddigi elindulás utáni meddő motorpörgés sincs. Ez is jelent néhány % benzinmegtakarítást. Elméletileg ugyebár a végsebesség is nőtt valamelyest, de ezt nem próbáltam, nem is célom megnézni hol a sebesség vége. Nem versenyre, hanem mindennapos használatra kell a gép. Mivel a meghajtó vario ki lett szerelve, így egy kicsit tovább bontottam a hajtóművet. Akkor már hozzáfértem az önindító fogaskerekeihez és a szabadonfutóhoz is. Azokat is megolajoztam, zsíroztam. Eléggé száraznak tűntek. Néha hallatszott egy kis csilingelő hang a hajtóműből. Nem tudtam kideríteni honnan jött, de a hangja olyan volt, mint a ventilátorlapátos külső variátortárcsának. Látszólag nem volt vele semmi, nem is igazán jöttem rá, hogy mitől csilingelt néha. Miután visszakerültek a megkent önindító alkatrészek és a variátor a szíjjal, újabb próbát tettem, ismét oldaldekni nélkül. Minden flottul ment, a csilingelő hang is megszűnt. Felcsavaroztam a hajtómű oldaldeknijét és egy végső próbát tettem. Minden az elvárásoknak megfelelően működik.
Természetesen a kicserélt alkatrészeket elraktam, mivel azok még nem selejtek. A későbbiekben ha szükség lenen rájuk, még használhatók. Igaz, a bordás szíj már inkább csak végszükség esetén. Az már egy kicsit nyúlt is volt, nekem úgy tűnt néha meg is csúszott. A profilszélesség alapján még használható, van 3 tized mm kopási lehetősége. De a külső szélein már apró repedések látszódnak, szóval tényleg csak vész esetén célszerű használni. Van még egy másik, amit a motorhoz kaptam. Az is már scerélt volt. Azon nincsenek repedések, viszont  aprofilszélessége a minimális értékre csökkent, szóval az tényleg megérett a cserére. Eldobni azért nem fogom, mert vésztartaléknak még az is használható.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

