Egy kis autószerelés

A cím azért nem fedi teljes mértékben a valóságot. Egy ideje már iodőnként furcsa hangot hallatszanak az autóból. A tippem a generátor csapágyára esett, mintha onnan jönne a hang. Pontosabban inkább zaja, mert förtelmes hangja és hangereje van. A múltkor már akartam szerelőhöz vinni, de vagy mennem kellett, vagy az idő volt olyan, hogy az udvarról nem tudtam kijönni, vagy éppen Pesten voltam. Aztán ma úgy döntöttem, megnézem már az ékszíjat. MIt ne mondjak, kicsit laza is volt, de a generátort azért forgatta. Levettem az ékszíjat, átnéztem, hogy megérett-e már a cserére. Nem ártana cserélni, noha még bírja. Kiugrottam a benzinkúthoz, de nem kaptam ékszíjat. Akkor marad a régi. De ha már az ékszíjat levettem, akkor nem tart semeddig lekapni a generátort, mert csak két csavar tartja. A két csavart és a három vezetéket leszedtem, majd ki tudtam venni a komplett generátort. Szétkaptam, a hátsó csapágy látszólag jó állapotúnak tűnik, de az elsőhöz kicsit nehezebb volt hozzáférni. Végül sikerült és egyértelműen megállapítható, hogy ez a bűnös. Eléggé száraz volt, nem nagyon maradt benne kenőzsír, pedig zárt csapágy. MIvel csapágyam nincs, nem maradt hátra más, mint az, hogy kimossam a régi zsírtól és újra visszaszereljem. A generátor visszaszerelése után azonban a töltésjelző lámpa nem gyulladt ki, márpedig annak kellett volna égnie, aztán a motor beindítása után kialudnia. A javítási útmutatót elnézve, erre  aproblémára elég sok lehetőséget írtak. Generátort újból le és szétszedtem. Ekkor derült ki, hogy az egyik szénkefe eltört összeszereléskor. Semmi gond, van egy másik generátorom, ami ugyan hibás, de a szénkefe biztos jó. Közben persze rájöttem, hogy hogyan is lehet úgy összeszerelni, hogy a szénkefe ne törjön el. A szénkeféket a tartójával együtt szereltem át a generátorba. Ideigelensen összekábeleztem, műszaki próba, hoyg világít-e a töltésjelző. És igen, világít! Szóval a törött szénkefe okozta a problémát. Egyébként az is megoldható, meg is fogom, de most per pillanat semmi kedvem szénkefét csiszolgatni. Visszaszereltem hát a generátort a helyére és jöhetett az éles próba. Az áramtermelés folyik, működik szépen, csak éppen majdnem ugyanúgy zörög a csapágy. Mindenképpen ki kell majd cserélnem mindkettőt. De azért bízok benne, hogy a zsírral való feltöltéstől egy darabig még bírja és kevesebbet fog zörögni. Minden esetre, ha jobb nem lett mint volt, esetleg még szarabb lett, akkor érdekes lesz a holnapi nagyváradi utat végig zörögni.

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogger ezt szereti: