Párásító

Decemberben vettem egy Solac márkájú ultrahangos párásítót. Ezt ni:
Lehet szabályozni a pára mennyiségét és van rajta egy ionizáló is. Már az első használatba vételkor feltűnt, hogy elég büdös levegőt teremt a szobában. A műanyag víztartályba beleszagolva elég kellemetlen műanyag szogt lehetett érezni. A szoba levegője viszont nem ugyanazt a szagot árasztotta, hanem egy nyilvános wc szagához lehetett hasonlítani. A tartályt ecetes vízzel alaposan átöblítettem, ez nagyrészt elvette az edényzet kellemetlen szagát. Viszont volt más probléma is. Egy idő után valami csípte a szemem, orrom, torkom ami leginkább orrfújáskor volt tapasztalható. Próbaképpen kipróbáltam az akkumulátorokhoz, vasalókhoz használható ioncserélt vizet. Láss csodát, annak nem volt iylen mellékhatása. Így aztán úgy döntöttem, a csapvizet alkalmatlannak nyilvánítom a párásításra. Valószínűsítem, hogy a csapvízben lévő klór az, ami csípi az ember szemét. A desztillált víz elég drága erre a célre a gyógyszertárban, úgyhogy marad az ioncserélt víz. Én nem bíbelődik desztillálással, noha egyszerűen megtehető lenne. De minek pancsoljak vele? Naponta durván 1 liter megy el párába, tehát akkor minimum ennyit kellene előállítanom. Így inkább úgy döntöttem, a benzinkútnál veszek nagyobb kiszerelésben, akkor úgy olcsóbban jövök ki. Tegnap a szeghalmi MOL kútnál felvásároltam az összes 5 literes ioncserélt vizet. Mindössze 3 darab volt. Most azt használom. Az a 15 liter nagyjából 20 napra elegendő lesz, úgy gondolom.
Mivel a desztillált víz is jó lenne, ezért tettem egy próbát. Pár napja, hogy esett egy kis hó, egy műanyag vödörben összegyűjtöttem havat. Reggelre elolvadt és azt leszűrve próbáltam ki. Sajnos az olvadt hólé retkesebb volt mint gondoltam. A havon nem látszott, hogy milyen piszkos. Akárcsak a pocsolya, úgy nézett ki. Többszörös szűrésnek vetettem alá, de teljesen tiszta nem lett. Maradt egy kis sárgás árnyalata. Tettem egy próbát és a készülékbe öntöttem. Mit ne mondjak, az még a kisebbik baj volt, hogy alig hagyta el pára a készüléket, de az a bűz, ami áradt belőle, az valami förtelmes volt. Egy vizelde szaga kutyafasza volt hozzá képest. Ki is öntöttem az összeset egyből. Alaposan átmostam a tartályt és a készüléket. Akkor maradunk az ioncserélt víz mellett. Az esővízzel már nem is fogok próbálkozni. Végül is fűtési szezonban száraz a szoba levegője leginkább. Így aztán ekkor kell a készüléket használnom. Nomeg majhd nyáron a nagy szárazságban, mert olyankor az a 34 %-os páratartalom igen kemény. Mindenképpen szükséges a pára pótlása.
Vélemény, hozzászólás?

