Ismét az Erifox I-es alközpontról

Régebbi olvasóim valószínűleg még emlékeznek az Erifox I-es alközponttal kapcsolatos problémámra. Nem találtam róla leírást sehol. Írtam a gyártónak, de érdemi választ nem kaptam. Most így az ünnepek között ismét terítékre került. Keresztanyámnak kellett a régi hagyományos forgótárcsás telefonját megjavítani. Mivel nem tudtam mi baja a készüléknek, nem akartam a WS104-es alközponthoz és a kábeltévés modemre sem csatlakoztatni. Elővettem hát a régi Erifox alközpontot és arról csörgettem meg a telefont. A készüléknek végül is a kagyló által lenyomó villa kapcsolója volt szétesve. Összeraktam és újból üzemképes lett. Szépen meghajtotta az alközpont, rendesen csörgött. Na mondom, akkor az én forgótárcsás készülékemet is meg kellene tudnia hajtani. Az nagyon vérszegényen csörgött. De addig állítgattam a csengőjét, hogy most már szépen, erőteljesen, ugyanakkor kellemesen lágyan csörög.
 
 
Mivel a telefon kész lett, megint nyúzó próbának vetettem alá az alközpontot. Ugyanis az volt vele a probléma, hogy a hat mellékből 3 teljesen le volt tiltva, illetve a megmaradt háromból csak a 9-es vonalra kapcsolt készülék csörgött egy bejövő fővonali híváskor. Leírást nem találtam hozzá a neten, így aztán nem tudtam programozni. A letiltott 3 mellék használhatatlan volt. Az Erifox Ii-es típus leírását bogarászva azonban rájöttem valamire. A 9-es vonalra kapcsolt készülék az Operátori vonal. Magyarul, ha áramszünet van, a 9-esra kapcsolt készülék használható tovább, míg a többi teljesen néma. Igen ám, de programozni nem a 9-esről kell, hanem a 2-esről. A programkódok egyike sem egyezik meg az Ertifox II és III típusú készülékekkel. VÉgül megtaláltam az összes programkódot, de sajnos még megfejtésre vár, hogy melyik mit jelent. Csupán két kód funkcióját sikerült kiderítenem. A lényeg viszont az, hogy az összes programkód végig próbálásával a letiltott mellékek felszabadultak és most már bejövő hívás esetén mind a hat melléket csörgeti.
Reklámok

5 hozzászólás to “Ismét az Erifox I-es alközpontról”

  1. Zsolt Németh Says:

    Üdv!

    Az iskolánk rendelkezik egy ilyen telefonközponttal és át kellene programoznom. Ha lehetséges ki tudná tenni valahova a programkódokat?

    Köszönettel:
    Németh Zsolt

    • landsmann Says:

      Nos tehát itt vannak a kódok, amikre rájöttem. Programozni a 2-es mellékről kell. Ami kód mellé nem írtam semmit, annak nem ismerem a funkcióját.
      7*20#
      7*21#
      7*22#
      7*23#
      7*24#
      7*25#
      7*26#
      7*30# Letiltja a 3-as melléket.
      7*31# Feloldja a 3-as melléket.
      7*33#
      7*34#
      7*35#
      7*36#
      7*40# Letiltja a 4-es melléket.
      7*41# Feloldja a 4-es melléket.
      7*42#
      7*43#
      7*44#
      7*45#
      7*46#
      7*50# Letiltja az 5-ös melléket.
      7*51# Feloldja az 5-ös melléket.
      7*52#
      7*53#
      7*54#
      7*55#
      7*56#
      7*60# Letiltja a 6-os melléket.
      7*61# Feloldja a 6-os melléket.
      7*62#
      7*63#
      7*64#
      7*65#
      7*66#
      7*77# Reset gyári beállításra.
      7*00# Tone tárcsázás
      7*01# Impulzus tárcsázás.
      7*68# Ajtónyitó funkció engedélyezve a 6-os mellékre. (telefonként nem használható ilyenkor a 6-os mellék)

      A 2-es mellékről az alábbi funkciók használhatók még:
      *# Reset/Temporary Functions (Beállítja a *1-et és a híváselterelést (call diversion), melléken programozott csengetéstiltást feloldja)
      #* Beállítja a #1-et. Melléken programozott csengetéstiltást feloldja.
      ** Group call (all call) A ringing tone is heard (Minden melléket csörget ami nem foglalt, csak akkor, ha a külső vagy belső hívásátadás, átvétel funkció bekapcsolva.)
      ## Stop Alarm
      #1 Bejövő hívás esetén csörög.
      #0 Bejövő hívás esetén nem csörög.
      8*számok# Ez nem tudom mi, szinte akármilyen hosszú számsort elfogad.

      Bármelyik mellékről:
      *1 Csörög az adott mellék.
      *0 Nem csörög az adott mellék.
      #1 Csörög az adott mellék.
      #0 Nem csörög az adott mellék.
      Úgy gondolom, a * és a # funkciója között annyi lehet a különbség, hogy az egyik külső bejövő hívásra vonatkozik, míg a másik belső hívásokra.
      Néhol kicsit magyartalan a fordítás, de nem tudtam ponmtosabban hogy értelmezzem. Talán a ** funkciója szorul magyarázatra. Tehát ha egy mellékről másikat karunk hívni, vagy oda hívást átadni, de nem tudjuk melyik melléknél tartózkodik valaki, akkor a ** kóddal az összes nem foglalt melléket megcsörgetjük. A ## funkcióját viszont nem tudom értelmezni hogy mit állít meg. Amennyiben sikerül rájönni az itt nem közölt kódok funkciójára, szívesen venném, ha tájékoztatna róla, hogy kiegészíthessem a leírást, hátha másnak is segíthetek vele.

  2. landsmann Says:

    Egy leírás itt található: https://landsmann.files.wordpress.com/2013/02/erifox-i-ii.pdf Van még pár kód ami ebben nincs benne, de én rájöttem és leírtam, de majd este btudom ide feltenni, mert meg kell keresnem a dokumentet.

  3. Zsolt Németh Says:

    Köszönöm szépen, végül úgy oldottam meg, hogy felcseréltem a két mellék bekötését (amiről lehetett kifele telefonálni az használaton kívül volt). Elteszem a kódokat, de nem merek kísérletezni mivel ha kilövöm az iskolában a telefont akkor nem fognak szeretni.


Vélemény, hozzászólás?

