Fogyasztásmérő

6 hónap telt el a legutóbbi garanciás fogyasztásmérő cseréje óta. AZ utóbbi időben már többször előfordult, hogy nem abban az üzemmódban, menűben volt reggel a készülék, amiben előző este hagytam. Ma reggel viszont teljesen üres volt a kijelző, nem mutatott semmit. Nyomkodtam a gombokat, a legalsó sorban felvillant néha valami, aztán semmi. Kihúztam a konektorból, visszadugtam, semmi. Elemet kiveszem, műszerrel megmérem, az még jó, nem volt lemerülve. Előkerstem a dokumentumait, nézem, augusztusban volt 1 éves. Na, már csak az a kérdés, mennyi garancia van rá. A Conrad katalógusban emlegetnek általánosságban 2 évet, de ebből sosem biztos, hogy erre ténylegesen mennyi a garancia. Telefonon felhívtam őket, a fazon azt mondta, 1 év. Remek, akkor gari lejárt, a lelkét kiehelte. Kuka. Egyébként az első 3, a második 4, az utóbbi meg 6 hónapig bírta hiba nélkül.
Mivel vesztenivalóm nem volt, úgysem garanciás, szétszedtem. Elsőre sérült alkatrészt nem láttam. Van benne egy halom 2,2 K-s ellenállás, de nem értem minek. Sorba vannak kötve, egyszerűbb lett volna egy ellenállással megoldani. Műszerrel mérem, mind jó. Egy kicsit sötétebb volt a panel alattuk a nagy hőterheléstől, de hibátlanok voltak. Megmértem a többit is és a diódákat is. Mindegyik jónak bizonyult. Akkor itt komolyabb hiba lehet, amit már javítani nem érdemes. SMD tranzisztorok, kondenzátorok, amiket így nem igazán lehet bemérni, hogy jók-e. Az egy darab 8 lábú IC szintén nem vizsgálható. Vagy az, vagy a panelre fröccsöntött központi alkatrész lehet hibás. Gondoltam akkor. Mivel nem tudtam neki ártani, összeszereltem az egészet. Összecsavaroztam, majd láss csodát, a kijelzőn ott vannak az információk. Még le sem nullázott a szerkezet, pedig az elem is ki volt véve belőle. Most újra beraktam, üzemel. Egyébként ugyanilyen hibajelensége volt az előző kettőnek is. Akkor ezek szerint azok sem voltak teljesen rosszak, inkább csak kontakthiba lehetett valahol. Én azt valószínűsítem, hogy a kijelzőnél lehetett a gubanc. Ezért nem reagált semmilyen gombra. Pontosabban reagált, csak nem látszott. Mindegy, most működik, ha legközelebb is előjön a probléma, akkor tüzetesebben utána nézek.
Vélemény, hozzászólás?

