Minimális tisztelet a másik iránt

Minden fórumon, közösségi portálokon, csevegő oldalakon akad egy hülye, aki bosszantja a többieket, primitív módon viselkedik és azt hiszi, hú de fasza gyerek. Külömbözőek vagyunk, ezzel alapjában véve nincs is baj. Értem én a viccet, el is fogadom. Csakhogy van egy határ, ami már túlmegy a viccelődésen, noha alapjában véve annak szánják. A viccelődés és a sértés, sertegetés között elég nagy a külömbség, néha pedig a mezsgye elég keskeny, de azért jól elváolasztható a kettő egymástól. Viccelődés keretében sok mindent elfogadok másoktól, még idegenektől is. De a sértegetést nem tudom tolerálni, azt nem fogadom el senkitől. Főleg olyanoktól nem, akikkel nem is vagyok közelebbi ismerettségi kapcsolatban. Tegnap este egy ilyen tiltott határátlépést követően léptem le az egyik csevegő oldalról. A viccnek szánt mondás egyáltalán nem volt vicces, sőt kifejezetten sértő. Mindezt azért, mert normális hangnemben szóvá tettem, inkább kértem valamit. No kérem, ahol úgy viccelődnek, hogy a másikat sértegetik, én olyan helyen nem kívánok részt venni. Csak azokat sajnálom, akik még ezek után is kénytelenek elétűrni a bunkóságot és ottmaradnak. Bár elárulom, nem egy ember van, aki szintén fontolgatja a lelépést arról a helyről, mert nekik is elegük van a baszogatásokból. Én eddig tűrtem, de tovább nem megy. Ha egyesek így állnak hozzá az oldal működéséhez, akkor szép színvonalra lehet számítani. A normálisabbak, vagy akik nem vevők az olyan idétlen poénokra, ami gyakorlatilag uralja az oldalt, azok szépen lelépnek és marad a söpredék. Kivéve egy-két normálisabbat. De ha így állnak hozzá, akkor ne egy csevegő csatornát tartsanak fent, hanem az idétlen poénjaikat osszák meg egymás között MSN-en, vagy legalább vonuljanak privátba. De ha nem, hát akkor más vonul el. Így tettem én is.
Vélemény, hozzászólás?

