Újabb halálraítéltek (nem 21 vagy 16, hanem 38!)

No kérem, itt a teljes halálraítéltek listája:

Vonalak, ahol az országos közforgalmú személyszállítás fenntartása nem indokolt: (szerintük) 

2b Almásfüzítő – Esztergom-Kertváros
5 Székesfehérvár-Komárom
16 Hegyeshalom-Csorna
22 Körmend – Zalalövő
37 Balatonmáriafürdői elágazás -Somogyszob
39 B.fenyves GV – Somogyszentpál
42 Mezőfalva elágazás- Paks
45 Börgönd -Sárbogárd
47 Godisa – Komló
64 Pécs – Pécsvárad
65 Villány – Mohács
78b Balassagyarmat -Ipolytarnóc OH.
85 Újszász – Vámosgyörk
87a Eger – Szilvásvárad
87b Szilvásvárad – Putnok
98 a, b Szerencs – Hidasnémeti
102 Kál-Kápolna – Kisújszállás
103 Tiszafüred – Karcag
107 Sáránd -Létavértes
111 Mátészalka – Záhony
113 Mátészalka – Zajta
114 Kocsord alsó – Csenger
117 Tiszalök -Ohat-Pusztakócs
118 Nyíregyháza – Balsa Tiszapart
119 Herminatanya – Dombrád
121b Újszeged – Mezőhegyes
125 b, c Mezőtúr – Orosháza – Mezőhegyes
125a Mezőhegyes – Battonya
126 Kisszénás – Kondoros
127a Vésztő -Szeghalom-Gyoma
127b Vésztő – Körösnagyharsány
128b Szeghalom – Püspökladány
146a Kiskunfélegyháza – Lakitelek
146b Lakitelek-Kunszentmárton
147a Kiskunfélegyháza -Szentes
147b Szentes- Orosháza
148 Kecskemét – Törökfái – Kiskőrös
149 Kecskemét – Törökfái – Kiskunmajsa

Szóval nem csak a 21 vonalról van szó, pontosabban csak 16-ról, mert közben ugye 5 állítólag megmenekült, hanem velük együtt 38-ról.

38 vasúti vonalszakasz kerülhet térségi kezelésbe
2007.10.25. csütörtök 18:10
Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastruktúráért felelős szakállamtitkára fórumot tartott a közforgalmú személyszállítási szolgáltatás-kínálat kialakításáról az önkormányzati szövetségek, valamint az érintett társadalmi és érdekvédelmi szervezetek részvételével 2007. október 25-én. A fórumot követő sajtótájékoztatón elmondta, hogy a minisztérium a kisforgalmú vasúti viszonylatok szakmai vizsgálatának eredménye alapján 38 vasútvonal esetében nem tartja indokoltnak, hogy azokat az országos hálózat keretében működtesse tovább. Ezek a vonalak az érintett önkormányzatok kezdeményezésére térségi vasútvonallá átminősítve tovább működhetnek. 5 mellékvonal az összes szempont figyelembevételével fővonallá minősíthető.
A szakállamtitkár elmondta, hogy míg a négyzetkilométerre és lakosságszámra eső összes vasútvonalhossz tekintetében Magyarország az elsők között van a vizsgált európai országok közül, addig a vonalak kihasználtságában, a kilométerre eső utasforgalom tekintetében lemarad. Az elmúlt egy évben vizsgált 64 vonalszakasz átlagos utasszáma egy járaton 23 fő, egy kilométeren 12 fő. A közösségi közlekedés jelenlegi módon történő fenntartása ezért felülvizsgálatra szorul.

A szakállamtitkár hangsúlyozta: nem a vasút és az autóbusz között van verseny, hiszen az egyéni közlekedés részaránya meghaladja a 60%-ot. Vonzóbbá kell tehát tenni a közösségi közlekedést, ennek azonban az lehet az útja, ha csak azokat a vonalakat tartja az állam országos hálózatban, amelyek esetében ez valóban indokolt.

A térségi vasútvonallá átminősítést kizárólag az érintett önkormányzatok kezdeményezhetik, Európában egyébként ez a jellemző üzemeltetési modell. A minisztérium nem zárja ki, hogy közszolgáltatási szerződést kössön a térségi és elővárosi vasútvonalak üzemeltetőjével. A turisztikai célú üzemeltetés ettől különválasztandó, az ilyen esetekben fejlesztéspolitikai eszközök (pl. turisztikai programok) támogathatják a további működést.

A vizsgálat adatait, legfontosabb tanulságait a minisztérium a honlapján (www.gkm.gov.hu) a Civil Fórum részben – a jobb érthetőség kedvéért prezentációs formában – közzétette, a dokumentum 2007. október 26-án reggel 9:00 órától 2007. november 7-ig véleményezhető. Az anyag mindazok számára elérhető, akik a Civil Fórumon regisztrálnak.

Ugye azért Kókika sem gondolja komolyan, hogy majd az önkormányzatok fogják pénzelni a regionális vasutakat? Ugyan miből? Saját működésükre nincs elég pénz, nemhogy vasútfenntartásra. Ha ezt megvalósítják, Békés megyében mindössze 3 azaz HÁROM vasútvonal marad. A Kürtös-Budapest vonal (120) Békés megyei része, a Békéscsaba-Kötegyán-Vésztő. Bár ez utóbbi véleményem szerint el van írva, én valószínűsítem, hogy ezen szak Kötegyán-Vésztő része is lapátra kerül, mert ott sincs nagyobb utaslétszám mint a vonal más részén. Viszont a Békéscsaba-Kötegyán szakaszon nemzetközi forgalom is van. Így tehát ez bizonyára megmarad, de a Békéscsaba-Gyula szakasz mindenképpen. Valamint a Békéscsaba-Szeged vonal megyei része.
MInden esetre a végén tényleg az a térkép lesz az igazi, ami a Népszabadságban megjelent még a tavasszal.
http://www.nol.hu/viewattachment/view/442812/1/65

Szépen fog majd a fővonalak utaslétszáma is apadni. Hogy miért? Utaznak majd autóval, vagy sehogy. Nem sokan vállalják be azt, hogy a bizonytalan autóbuszos közlekedést beiktassák (ha egyáltalán lesz, és nem szüntetik meg a vonatpótlókat, mint azt már tették több helyen) több átszállással. Én sem fogom bevállalni. Akkor mindenhova autóval megyek. Az sem kerül sokkal többe. Sőt, ha így emelégetik a viteldíjat, akkor lassan már egy személlyel is olcsóbb lesz az autó mint a busz vagy a vonat.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: