Robogó javítás

Ma nem dolgoztam, szabadnapos voltam. Így volt egy napom, hogy ezt-azt megcsináljak a robogón. Első számú cél a gumicsere volt. Persze ez nem ment ilyen egyszerűen, de kezdjük az elején. Tegnap hozattam két gumit a robogóra. Délelőtt érte kellett mennem az egyik helyre, mert aki hozta, azzal nem találkoztam. Na, itt kezdődtek a problémák. A kocsiban az akku le volt merülve. Nem indult be. Akkutöltő ki, rácsatlakoztatás, aztán mehet bele az energia. Míg töltődött, addig sem voltam tétlen. Kiszereltem az első kereket, majd próbálkoztam a hátsóval. Előtte a kipufogót le kellett szerelni, mert csak úgy lehet hozzáférni a kerékanyához hátul. Eddig simán ment minden. Hanem a hátsó kerék majdnem kifogott rajtam. A csavar úgy meg volt tépve, hogy azt hittem, nem tudom leszedni. Egy jó 10 perces fárasztás után végül mégis sikerült. Mire a kerekeket kiszereltem, addigra az akku is töltődött annyit, hogy beindult az autó. Kerekeket be a csomagtartóba, aztán irány a gumikért. Elhoztam őket, de egyből a gumiszerelőhöz vittem. Se eszközöm, se tudásom hozzá, hogy házim körülmények között gumit szereljek, így jobb megoldás a gumiszerelőhöz vinni.
Azonnal nem tudta vállalni, azt mondta, délután 3-re meglesz. Nekem úgy is jó, addig találok elfoglaltságot.
A gumi még nem volt kifizetve, így azt rendeztem le. Átmentem Szeghalomra és a boltban kifizettem a gumikat. Közben ugyebár a túrkálót sem lehetett kihagyni. Legalkább telt az idő.
Mivel a kipufogót is le kellett szerelni, így a régi tömítést nem akartam visszarakni. Klingerit lemezből kivágtam a megfelelő formájú tömítést. A klipufogón van egy műanyag borítás, gondolom az azt hivatott meggátolni, hogy az ember égési sérülést szenvedjen. Eléggé lötyögött, kicsit olvadt is volt. Egy kis kézügyesség és alátétek segítségével megfelelően tudtam rögzíteni.
Ebéd után újabb túrkálás, majd pár perc netezés után irány a gumiszerelő. Elhoztam a kerekeket és a régi gumikat. Felszereltem a kerekeket, majd a kipufogót. Kicsit nehezen tudtam belekapatni a csavarokat a helyükre, de nem fogott ki rajtam. Az új tömítést tettem be. Úgy tűnik, jól tömít, nem láttam hogy füstölt volna alul.
Még egy reparálni való volt. A lábtartón egy kicsit ferdén állt a jármű. Leszereltem és látszott a kopás nyoma  magán a tartó furatánál, ahol a csap van benne. A megoldás viszonylag egyszerű volt. A kibővült furatra ráhegesztettünk egy-egy 10-es alátétet. A csap helyett egy M10-es csavr tettünk be, amit két anyával biztosítottunk a kicsavarodás ellen. Egy picit még mindig ferdén áll, de már nem annyira, egyértelműen jobb lett. Gondolom, az alumínium ház is kopott, azért nem lett teljesen egyenes.
Mire végeztem, majdnem fél hat lett. Tartottam egy kis menetpróbát, minden jól működik, az új gumikkal stabilabb a kanyarodás is.
Sajnos a sárvédő még mindig nem jött meg, de remélem a holnapi nap folyamán az is meglesz és akkor azt is felszerelhetem. Akkor legalább nem csap össze sárral, nomeg nem utolsó sorban maga a robogó egyes részei sem lesznek lucskosak, mert most ebben az állapotban az önindító is kap a léből rendesen. A légszűrőt is cserélem majd, a sárvédővel együtt jönne. De arra már jobb időt várok, ma is fagyoskodtam eleget.
Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: